|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Efter att ha bytt en av bakre givarna så lyser ABS och ASC lampan fortfarande. Jag körde en sväng över 30 km/h men det hjälpte inte heller. Det kanske aldrig var nått fel på den gamla givaren trots allt. Jag mätte upp den men fick inget motstånd genom givaren. Kollade nu på en youtube video där en som byter en givare säger att om ABS och ASC lampan lyser är det en trasig givare fram. Lyser även bromslampan så är det en givare bak. Stämmer detta? I så fall skulle det vara en givare fram i mitt fall. | |
| på min e46 så var det så men jag kollade även med en läsare så skulle inte svära på det menlåter väl rimligt och smart | |
| Ok, jag får väl mäta upp främre givarna också och se om jag hittar något där. Dock väldigt konstigt att jag inte fick något motstånd genom den bakre givaren jag mätte upp först. Kanske inte fick någon bra kontakt på stiften. | |
| Var ute och körde en sväng igår och bromsade på blankis och man känner att ABSen jobbar iaf. Hur kan den göra det om ABS lampan lyser? Bromsar den med ABS på de hjulen där givarna funkar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.