|
|
|
|---|---|
|
Vad ligger avslutspriser på fina E36 M3 Limo originalbilar? Tänker mig en 96 eller 97a med typ 10 000 -12 000 mil, servad, alla nycklar & stämplad bok. Vad sägs om värdet idag? Hittar bara gamla trådar.... | |
| Ca 40k | |
|
Alla som vill sälja sin fina M3 med ovanstående innehåll för 40K, RING MIG!!!! EB |
|
|
Jonrib: Här ett exempel med de miltal du önskar. Till salu nu. Som andra M-bilar från 90-talet kräver de med all rätt en ganska fet plånbok. Länk |
|
| Finns nog väldigt få med de milen. | |
| 40k men jag skrev inte vilken valuta...AUD. | |
|
Runt 250' för en lågmilad 7-10000 milare med manuell låda och SV-såld Tänk på att detta var även en dussinbil betraktat från M och många har gått på export idag. Lik som finns ute ska behandlas därefter i pris...en 3.0 värderas betydligt lägre än en 3.2 så klart.... |
|
|
Dussinbil...Lanab för h-lvete, skärp dig. Det tillverkades knappt 9300 st ECE vänsterstyrda M3 3.2 oavsett kaross, fördelat på ca 6200 st Coupe, 1800 st Cabriolet o knappt 1300 st sedan, mellan 1995-06 till o med 1999-08. Det kallar jag inte en dussinbil. Du får inte-inte-inte räkna med jänkevarianten av M3 E36 då det är en helt annan bil än ECE varianten. Jänkaren fick i praktiken en "modifierad 328i motor", o de kunde även välja till automat! Jänkevarianten tillverkades i ca 32000 exemplar. M3 3,0 (S50B30) tillverkades i ca 14000 exemplar, coupen är den klart vanligaste. Så totalt oavsett 3.0 eller 3.2 ungefär 24000 "äkta M3" ECE vänsterstyrd. Det enda som börjar bli "dussin-vara" är dina likalydande inlägg i trådar som dessa. Att en svensksåld M3 skulle ha högre värde är ren BS. 20 år gammal bil då är skicket det viktigaste. De köpstarka finns nog mest utanför Sverige, o där är det garanterat ett plus med "Deutscher erst auslieferung" och ännu bättre om den efter alla dessa år fortfaranden finns kvar i DE. Jag förstår att du blivit bränd av nåt bilköp nån gång, det är sånt som kan hända när man köper gamla "dussinbilar" i syfte att omsätta de fort med god marginal. Skall man ha en vettig M3 E36 med någorlunda rimliga mil så är det 200 och uppåt man får vara beredd att ge. |
|
| Enda som svensksålt brukar innebära på äldre BMW är en sämre utrustningsnivå. Om vi nu ändå generaliserar. | |
| 10-12 000 mil, det är väl i princip endast cabriolet bilar som sommarkörts som har så kort verklig körsträcka. Visst ett välhållet import exemplar är inte fy skam, men historiken vad det gäller mätarskruvning på importbilarna är ganska förekommande. Vet själv när jag var på jakt efter en m3 sedan runt 1997 och kollade upp tre olika importsedaner via en kontakt hos bmw. Alla hade gått mer än 10 000 mil mer än vad mätaren visade. | |
|
Vad kan min, från juli 1999, silver/svarta SMG cabrio med 5000 mil vara värd? Bilen är i absolut toppskick. |
|
|
Ja en entusiast/samlare kan säkert betala 250+. Problemet är snarare att hitta just en sådan spekulant. Den generelle M3 spekulanten köper nog hellre en nyare för ungefär samma pengar, även om den då rullat lite mer och inte är i samma skick.. Jättesvårt mao o sia om prisbild. |
|
| Robbo: Det som höjer värdet på bilen är milen (samt det förmodade skicket). Det som sänker värdet är SMG (sorry men det är inte populärt på E36) och det faktum att det är en Cab, konstigt nog är Cab ofta billigare än motsvarande Coupe som har gått betydligt längre o är inte i lika bra skick. Din bil är svårvärderad då med tanke på att SMG "skrämmer bort" många/några spekulanter, skall man köpa en gammal M så vill man (?) helst ha en manuell. Om jag skall våga mig på en gissning så kan du se fram emot en utdragen sälj-process på uppåt kanske 2-3 år, men jag tror att man landar närmare ett pris/värde/whatever på 30k € eller lite mer. Vill du bli av med den snabbt (läs inom 6-8 månader) så gissar jag på ett försäljningspris runt 23-24k €. Gissar!!! Mina gissningar förutsätter att man är villig att sälja till utlandet, vill du endast sälja inom Sverige så blir det knepigt värre. | |
|
Jag delar Dawwes analys även om jag anser att 23-24k är i underkant om skicket korresponderar med milen, även om bilen har SMG-låda. Förutsättningarna att få max betalt för bilen tror jag fås om bilen säljs från Tyskland, gärna via någon välrenommerad handlare av moderna klassiker. Bilen blir då tillgänglig för en större kundgrupp då långt ifrån alla potentiella kunder kan tänka sig att ta sig hela vägen till Sverige för att köpa en bil som ser fin ut på några bilder. Skall de göra sig detta besvär så vill de känna att de gör ett "klipp". Jag har sålt några bilar på detta vis (i betydligt lägre prisklasser), och jag är helt övertygad om att jag aldrig skulle fått i närheten av så bra betalt för dessa bilar (även efter handlarens provision) om jag lagt in en privat annons på t.ex. mobile. //Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.