|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har äntligen blivit med bmw igen 😁 Jag fick hem min nya 320d GT X-Drive msport i Torsdags och har hunnit med 50 mil under helgen. Dieselmotorn på 190hk känns riktigt bra, hyffsat rapp och ganska låg förbrukning trots fyrhjulsdrift och automat. Det vore dock roligt med lite mer effekt samt lägre förbrukning (om den går att få ner). Bilen är en förmånsbil och jag kör mellan 3-4000 mil/år. Jag undrar om det är någon här som har chippat denna motor? Vilket chip har ni använt er av och vilken effekt/förbrukning har ni fått ut? Hur är det med automatlådan, klarar den av högre effekt? Hur påverkas nybilsgarantin vid motoroptimering? Bilen är ny från fabrik. Tacksam för tips och råd! Mvh knase | |
|
Utan tvekan är det Bmw egna m-performance du ska satsa på. Då blir det inga ev problem med garantier. Kostar mer än dom flesta och ger inte mest effekt. Men kan vara ganska skönt på en helt ny bil. Kör själv med en KCR-box. Den kan man koppla in och ur som man vill. Kan också vara ett alternativ. Bara plocka bort när de är dags för service etc.. Är bilen under 3 år och inte gått mer än 8000 mil kan man teckna en försäkring igenom dom för 800:-/år om man nu tycker de känns bättre. |
|
|
När det gäller förmånsbilar, brukar det finnas klausuler som säger att man INTE får trimma bilen eller liknande...händer det något så kan du få hela reparationskostnaden själv. Alla garantier försvinner som har med motor/drivlina mm. att göra om du chip-trimmar. Även good-will försvinner på samma komponenter. BMW:s egen "trimning" ger dock bibehållen garanti som redan nämnts. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har trimmat min F31 190hkr med PPK. Skillnaden märks, men inte lika roligt som när min E91 184hkr fick samma behandling. E91 blev brutal, F31 bev förfinad. | |
| Nyfiken Knase - Om det blev PPK (m-performance) är jag nyfiken hur din upplevelse blev? :) | |
| Hur mycket nm tål 8 växlade automaten i 320d? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.