|
|
|
|---|---|
|
Bilen har varit inne på felsökning då motorlampan tändes. Felkod P0301 cylinder 1 feltändning Dem bytte plats på spridarna 1 och 2 och växla tändsolen 1 och 4 för att flytta felkoden. Dem provkör en stund men ingen motorlampa tändes. Nåväl så sätter dem en ny spridare på Cylinder 2 som tidigare satt i cylinder 1. Alla Tändspolarna samt tändstift är bytta för 1000 mil sedan._ Ca 1 vecka senare vid kallstart så tänds motorlampan igen med samma felkod cylinder 1 feltändning Om felet var tändspolen eller en spridare så borde ju den misstända på ngn annan cylinder nu? Ska man kanske byta alla injektorer? Kan den felkoda på cylinder 1 om tex 3an spökar? Eller är de kanske ventilerna på 1an som ger missfire? Denna felkod uppkommer bara sporadiskt nångång Mysko | |
|
Trasig NOx sensor kan ge massa konstiga problem. Kolla denna sida Länk |
|
|
Tack för svar._ Nox sensorn är nyligen bytt så de borde inte vara den._ Jag läste runt på forumet lite och såg 2 andra som fått samma syptom Att dem gav felkod på samma cylinder trots byte av spridaren. Och de löste sej när dem bytte alla 6 spridare. De är ju ändå skumt då varje cylinder ska ge olika felkoder Så om de egentligen är spridare 3 som spökar borde den ju Inte säga cylinder 1. Bilen har snart gått 24000mil och vettetusan när de är bytt spridare så De är väl dags ändå |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Varje spridare som byts måste kodas in inviduellt men det vet väl den verkstad som utförde jobbet. Annars blir det fel om man bara skiftar spridare mellan två cylindrar och de är kodade till fel cylinder gissar jag på. Sedan är det också noga med serienumren mm. Mycket krux är det med dom där. Bara för att dom inte tål den högre etanolhalten i 95 oktanig bensin. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Finns det olika spridare till n53b25? en 523i e61lci Är bilen Spridaren på kvittot är en 13537589048 Kollar jag sprängskisser i real oem sidan så Står de även att den modellen har de nummret På spridarna.. Jag ska kolla i inpa om kodningen stämmer |
|
|
Hej, Är ny på forumet och har samma problem som du har gällande misständingen. Har du löst problemet? Kanske ska starta en ny tråd? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.