|
|
|
|---|---|
|
Har sökt och läst trådar här i en timme utan att lyckas hitta vilken lampa det ska vara i angeleyes på min E90 325 -06, bilen tillverkad -05. Nyare bilar har H8 när det är xenon har jag läst mig till, men vad är det i min äldre bil ?? Många trådar är gamla och länkarna funkar inte längre. Tack på förhand //Rikard. | |
|
Har du kollat i realoem.com? Där brukar beteckningen på lampan finnas med i reservdelsbeskrivningen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nä, ska spana där. |
|
|
Gav bara detta: Lighting unit, light rings ZKW 63117161444 |
|
|
www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VB11-EUR-06-2005-E90-BMW-325i&diagId=63_0918 Ingen normal lampa. |
|
|
Då är det nog en speciallampa med armatur som du får köpa hos BMW. Dock kan det sitta en vanlig standardlampa i armaturen - så är det på t ex. E39:ornas angeleyslampa - med lite pill går det att byta enbart lampan i de små armaturerna - kan vara liknande på din modell kanske... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jo, jag läste det i nån tråd, får helt enkelt plocka bort o kolla. | |
| Ganska kostsamt att köpa nya lampor motsvarande original (med armatur..) så det kan vara lönt att kika på LED istället, många kör ju med vita LED-ringar istället för gula originalringarna. Jag hade ju iofs gillat gula LED men hittade ej såna när jag bytte på min 325i 2006. | |
|
Har för mig att det var just H8 i min e92 fr -07, borde vara samma i din. Minns jag rätt är det lite mer pill att byta på din än på coupén men det går, tror man är tvungen att gå via hjulhuset. Mvh |
|
| Minns jag inte fel så ligger original på ca 400:-, lampa och reflektor i ett. Räcker till 2 leds för samma summa. ☺ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.