AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
793

Laga/renovera fälg?

Ke
71
Kendymannen
BMW e46 330ci -03
Nissan Terrano v6 -91
Volvo v70 2.5 GLT -99
Som rubriken lyder skulle jag behöva tips på vart jag kan vända mig för att få en fälg renoverad? Gärna kring Jönköping men kan skicka om det skulle krävas. Någon som har ett bra tips? Jag har sökt runt lite men svårt att hitta något?

mvh
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fälgfixarna Helsingborg och Intera i Skogås/Sthlm brukar nämnas

-------
//Lövet
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Priset för renovering brukar vara rätt högt - så det brukar bli billigare och enklare att försöka hitta en likadan fälg från t ex. skroten eller i vissa fall t om helt ny fälg.

Gäller det mer ovanliga fälgar eller sådana som inte har tillverkats på ett bra tag, hamnar man i ett läge där det kan vara svårt att hitta nya fälgar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ke
71
Kendymannen
BMW e46 330ci -03
Nissan Terrano v6 -91
Volvo v70 2.5 GLT -99
okay, tack för svaren. Jag får kolla upp vad det kan tänkas kosta.
Visa användare
636
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Har du "vanliga" fälgar, med bara lite kantskrap är det inte jättesvårt att få till ett hyffsat resultat själv med lite spackel och sprayfärg.

Fälgar vilka kostar minst 4000 kr/st är i regel värda att renovera så länge det endast rör sig om kantskrap, ej riktning. Färskt exempel från Fälgfixarna Helsingborg: renovering av 4 st Style 65 kostar 6500 inkl montering av de nya däcken, dvs 1625 kr/fälg. I priset ingår att de fixar kantskrap. Om en fälg behöver riktas så kostar det ca 1000 kr/fälg, en av mina fälgar visade sig ha en liiiten bula mitt i fälgbanan, inget som märktes det minsta vid körning dock. Så bara för att fälgarna rullar helt vibbfritt så betyder det inte att man inte kan behöva (rekommenderas!) att rikta de...
Style 65 går inte att få tag på nya lägre, iaf inte bakfälgarna. Att köpa nya framfälgar (ca 4500 kr/st) o "matchnings renovera" två bakfälgar är risky-business då risken är rätt överhängande att man får nyans skillnader. En annan aspekt med Style 65 är att de fanns i flera nyanser, från ljust till mörkt, där många inklusive mig själv gillar de mörka bäst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.