|
|
|
|---|---|
|
Kom hem från jobbet igår och märkte att det luktade diesel och såg att hela bakänden var nedstänkt. Låg under bilen med kunde inte se var det läckte ifrån. Startade bilen och kollade igen, men då fanns det inga tecken på någon läcka. Utan verkar vara när man kör att det skvalpar över. När jag plockade bort baksätet och öppnade luckan för att kolla över tanken så ser jag en liten pöl och söndergnagt av möss. Hittade senare att de även mumsat i sig diverse grejer i motorrummet. Verkar dock inte vara några kablar eller något annat viktigt... Antar att den där ”plast-pluppen” är något som används på andra modeller/motorer eller liknande? Men inte just min? Eller vad har den för syfte? Hur skulle ni gå till väga för att täta detta? Någon speciell silikon som klarar diesel? Plus något gummi och slangklämma? Tack så mycket på förhand. Länk Länk | |
| Är det de vita plastmunstycket som musen har gnagt på och som det även läcker diesel ifrån ? I så fall, trä på en gummislang som tål diesel och plugga slangen i andra änden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.