|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Håller med de andra, har endast haft 2WD på mina och faktiskt aldrig saknat 4WD. På GTSen fick jag ibland småsläpp vid hårda accelerationer på vått underlag där kanske 4WD greppat ännu bättre. Men PCM-systemet är riktigt bra och håller bilen stabil. Så om jag letade begagnat skulle jag ha både S och 4S och valt den modell som verkade finast. | |
| Tack för intressanta synpunkter ang 4WD. Är det stor skillnad på S och "icke-S" då? "Måste" man ha S eller är den 50hk svagare modellen också ok? | |
|
Har bara kört den vanliga Carrera med facelift och turbo, dvs 991.2. Den räcker väldigt långt skulle jag säga om främsta syftet med bilen är som skojig bil på favoritvägarna. Visst märker man prestandaskillnaden mot S när man byter, men den är inte enorm och överdrivs ibland på forum. Främsta skälet till varför jag ändå skulle valt S beror på att dessa vanligen har mer utrustning, särskilt Sportavgas, sportstolar och Sport Chrono verkar iaf vanligare. Sen får man större bromsar (med snygga röda ok) och prestandan därtill. Slutligen verkar också S har ett lite bättre andrahandsvärde så merkostnaden blir nog inte så stor i sammanhanget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.