AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.136

Autodoc eller Mister -Auto ?

Jag måste beställa delar till min bil och vill ha dom så fort som möjligt! Jag har tidigare beställt ifrån
Autodoc/Reservdelar24, men tycker att sen dom bytte från UPS till Postnord att leveranstiden blivit
mkt längre. Jag kommer ihåg att jag ngn gång tidigare köpt från Mister-Auto,men kommer inte ihåg hur lång tid det tog för att få delarna den gången.
Så alltså tacksam för tips om vem av dessa som brukar leverera snabbast ?

Tack på förhand
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag har beställt från båda och Mister-Auto har generellt varit långsammare än Autodoc.

Dock vill jag slänga in ytterligare ett alternativ: Länk

Jag har handlat av de senare och de har varit minst lika snabba som Autodoc, t om något snabbare på att skicka delarna.
Dessutom helt utan det strul som Autodoc ALLTID innebär i form av t ex. att de byter ut beställda delar mot sitt eget skitmärke "Stark". Stark är ett sjukt högt prissatt märke som bara Autodoc har i sitt sortiment men som är brandade Kamoka-delar som i sin tur är ett utpräglat lågprismärke. "Affärsidén" är att köpa in dessa delar extremt billigt och prissätta dem så högt (t om över Kvalitetsmärken som Bosch, VDO-Siemens, Ate, TRW, Brembo etc.) och sedan "hjälpa kunden" genom att ersätta högt prissatta kvalitetsdelar med Stark - på pappret har ju kunden gjort ett klipp då de "bara" betalat för t ex. Ate-delar men fått andra delar som "minsann är dyrare"...

Så numer köper jag enbart från Autopartsmarket.eu

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
To
45
Tommy54
320i -06
520i -93
Har beställt från flera av de stora bildelssiterna utomlands. Gemensamt verkar vara för de flesta av dem att lagerstatus och leveranstid stämmer dåligt. Tror jag fått vänta 3 veckor som längst på en komplett beställning.

Autodoc har flera sidor med olika namn. Som föregående nämner, så är det inte ovanligt att de byter ut delar i beställningen till deras eget märke.

Svenska Mekster tycker jag fungerar rätt bra. Lettiska Trodo är de som fungerat bäst sett till helheten.
Uw
23
Uwe
Nissan Qashqai
Jag köpte mina reservdelar från Länk
Bra priser och snabb leverans

Uwe

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Länk Har handlat här och gick snabbt och smidigt
Visa användare
ProPro-medlem
13.394
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Är det bråttom så gå in hos närmaste AutoExperten, Mekonomen eller BMW-återförsäljare och beställ delarna - brukar hända att jag gör det till och från när det blir lite "oplanerade" inköp.

Då har du delarna nästan alltid nästa vardag (om du beställer innan respektive deadlines). Undantag är såklart om BMW inte har delarna i sitt nordiska centrallager (Arlöv) utan måste beställa via Tyskland - detta får du såklart alltid reda på innan du bestämmer dig för din beställning.

Som Tommy54 påpekar så är lagerindikationen hos merparten (inte alla) av dessa "lågpriskedjor" bara en påhittad siffra som inte har någon verklighetsanknytning. Även om det står "I lager" på en reservdel så kan du ändåså få vänta ett par veckor på just den reservdelen bara för att den är tillfälligt slut på lager.
Detta händer aldrig hos Mekonomen, AutoExperten eller BMW (undantag är udda beställningar från Tyskland). Säger de att det finns i lager och kan vara framme i din affär nästa dag så kan man lita på det.
Visa användare
2.332
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
"lagerindikationen hos merparten
(inte alla) av dessa "lågpriskedjor" bara en påhittad siffra som inte har någon verklighetsanknytning."

Nog finns det "i lager" allt, men de nämner inte vilket lager eller vilket land... ;)

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
Beställt från Mister 20+ gånger, inga problem. Var tvungen att prova Autodoc nyligen, tog tre veckor till lev och jag fick själv åka till postnord och leta upp paketet
Visa användare
78
joakim2
320iM -89
Hej.
Har beställt från autodoc några gånger, har fungerat perfekt alla gånger. Priserna har varit fantastiskt bra! Beställt på måndag och hämtat ut paketet på fredagen.
Vill tippsa om att även kolla på autoteiledirekt.de de är samma som autodoc fast på tyska, ibland är det billigare där. Dock så blir momsen där 25% när man skall betala.
Lycka till.
Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.