|
|
|
|---|---|
|
Jag gjorde en service för bilen.då tändes bromslampa, enligt verkstan var det bara bromssensor som krånglar o måste bytas.... Bytt bromsbelägg o sensor, kollat bromsolja, försökt att släcka lampan många gånger utan att lyckas. Är det någon som har råkat ut för samma problem? Tacksam! | |
|
Hade samma problem på min gamla f10 för några år sedan. Som sista utväg, testa att koppla ut minuspolen på batteriet några minuter, montera igen och testa att nolla bromsvarningslampan igen |
|
| Tack Alleexs! Jag ska testa det. | |
| Det gick tyvärr inte, men nu det konstiga är att den dröjer ca 2 sekunder tills den tänds igen. | |
|
Vilken verkstad var det? När uppstod problemet? I samband med verkstadsbesöket? I så fall kan det vara de som klantat sig på något sätt... Troligt är att det är något fel med t ex. kablaget eller kontakten till sensorn. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Kolla om det är rätt sensor finns svarta och vita det är olika motstånd i dom | |
|
Har du ett diagnosverktyg eller provar du att nolla med spaken? Finns flera videosnuttar på youtube om hur serviceindikatorn nollställs, hjälpte mig när jag bytt belägg o slitagevarnare. |
|
|
Tack för alla inlägg! Det kanske ligger någonting i det som pmson säger, jag kommer inte ihåg riktigt om det var vit eller svart. Jag ska kolla det. Jag ska ändå prata med verkstad o kolla om de kan fixa det. Det är verkstan som försökte släcka lampan inte jag. |
|
| På min F11 fick inte handbromsen vara i när man gjorde denna reset. Kanske är samma på E60/61? | |
|
HEJ ALLA! Nyligen löste ett problem som var nästan en gåta för mig, "att släcka broms lampa". Frågade BMW vad det skulle kosta att felsöka och även att bara släcka bromslampan, han sa direkt 650kr. eller du kan söka på YouTube och släcka den själv. Jag valde naturligtvis YouTube och följde instruktionen. P E R F E K T ! |
|
| Då bör du kanske länka till lösningen oxå annars är "lösningen" helt värdelös. | |
|
Jajamän! |
|
| Det gäller e60 61. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.