|
|
|
|---|---|
|
Snart dags att skaffa räcken till X5:an. Har tidigare kört med Wishpbar(se länk)till förra bilen som var mycket tysta och bra kvalitet. Ni som har BMW:s original räcken är de tysta och håller de? Priset är samma så det är inte en faktor. Har noterat att BMW:s är mycket höga i sin konstruktion - bra/dåligt? Tycker att Thule inte är så snygga så dom är inte aktuella. Länk | |
| Har original till båda mina bilar. Gillar att de är skräddarsydda avseende längd. De är höga men hat inget ont av det. Kvaliteten är hög. Köpte ifrån Tyskland som var markant billigare | |
| Jag har ett lite äldre originalräcke och tycker att det brusar en del. Sannolikt beroende på höjden. Annars funkar det bra. | |
|
Kör också bara med original; snygga och hyfsat i pris när man beställer direkt från Tyskland. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Var någonstans beställer ni originalräcken i Tyskland? | |
| Leebmann24 är smidigt och enkelt. Eller eBay.de | |
|
Okej, såg denna film och skall man åka 50 mil tur och retur så är det bra att det är tyst. Lutar nog åt en ny uppsättning Wishpbar. Tack för er återkoppling! |
|
|
Kör med Thule Wingbar Edge black till min F11. Grymma räcken och väldigt tysta. Märker dem knappt om de sitter på utan takboxen. Snygga är de också 😉 Länk /Kristoffer |
|
|
Har orginalräcken till E70 M-sport rails som ligger i ett förråd här, låsbart, men du kanske har en F15? I fall du är sugen på ett billigt takräcke. Crille |
|
| Jag har helt nya takräcken till en X5, F15 liggandes.... de skall säljas. | |
| Vet någon som vet om ett takräcke till X3 (F25) eller X5 (F15) skulle fungera till en 5-serie F11? | |
|
Orginal Lastbågar dyker hyfast ofta upp på Blocket och brukar säljas till ungefär halva nypris. Se till att det blir rätt art-nr bara då de ju verkligen är figursydda avseende bredden. Lite brusiga kan de vara men till E46 och E91 är det skillnad på BMW-lastbågen fram och bak - den fram har flärpar på undersidan (mot biltaket) om jag minns rätt. Tänk även på att ha svarta gummilisten i spåret - annars kan det låta onödigt mycket. Gillar BMWs momentnyckel för montering på rails. Lätt att dra lagom hårt. Om du köper beg på distans, tänk på att med postnord blir lastbågar oftast skrymmande och portot blir omkring 300 kr. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Original lastbågar verkar vara populära - sålde mina nästan meddetsamma de kom ut på Blocket. Thule gör bra grejer generellt, men just BMW:s originalräcke tycker jag är riktigt bra - storleken på rören gör att de låter lite mer, som blixten nämner, men med takboxen på så märks det inte. Bra också med momentnyckeln - instämmer med Patrik ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Hörde rykten om att Thule tillverkar originalbågarna till BMW. Stämmer det? | |
|
Stämmer säkert. Audis görs av Thule exempelvis. ------- //Lövet |
|
|
Ingen erfarenhet av just X5 men BMW original gick bort för mig med tanke på höjden. Ser ut som takboxen flyger för sig själv en bit ovanför bilen. Lånade ett par Thule wingbar en gång och det är ett bra räcke men jag tycker det hamnar lite konstigt på railsen till F11:an. Ser ut som att fästet sitter lite utanför och inte rakt på railsen, svårt att förklara. Har inget med funktion att göra utan är enbart estetiskt och de sitter snyggare på andra modeller. Köpte sedan ett par Whispbar och är helnöjd. De sitter snyggt på bilen, är väldigt låga och helt tysta, hörde inte ett knyst från dem på F11:an när jag körde utan takbox. Har inte haft på dem på G31:an än så kan inte uttala mig om det men borde inte vara någon större skillnad. Ett tips är att köpa Whispbar från Länk , fick betala 2690 för ett par kompletta svarta inklusive frakt. Svarade på alla frågor snabbt via sin chat-funktion på hemsidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.