|
|
|
|---|---|
| Tvättade bilen med högtryck och när jag var klar och körde iväg, så upptäckte jag att en blinkers på vänster sida inte funkade. Det visade sig vara i bakljusarmaturen. Slog upp användarhandboken (på tyska) och lyckades tolka texten som att jag borde uppsöka närmaste auktoriserade BMW-verkstad. LED... Bara att byta ut hela skiten, eller? Ca 3500 för en ny på BMW... Inte så roliga pengar. Eller kan det tänkas fixas av sig själv när det torkar? | |
|
Hej, Har du kollat här: Länk /Lennart |
|
|
Förtydligar mig. Tycker absolut att du först bör ge chansen till självläkning. Men inte helt utan ansträngning, för det finns en naturlag som säger att vatten, som trängt in genom någon ”mikroskopisk” läcka, aldrig - säger aldrig - hittar ut samma väg. Åtminstone inte innan det hunnit tillfoga skada. Alltså: plocka isär så mycket du kan och lägg på en torr, varm plats under en eller två dagar (beroende på hur svårtorkade delarna verkar vara) och prova sen i bilen. Om det smyger sig då, lär du få meka eller betala. Kolla då också ebay.de på artikelnumret. /Lennart |
|
| Tack för tipsen, Lennart! | |
| Vart iväg i helgen. Kommer hem och testar blinkersen igen med hopp om att under ska ske... Och under skedde! Funkade alltså! Så j-a gött! T o m OK att det är måndag imon! | |
|
Härligt! Hoppas att det håller i sig också, men det gör det nog. Tack för återkopplingen! /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.