|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min fru ska ta körkort, Och hon har valt att ta automat. Så är på jakt efter en automat bil för henne att övningsköra i. Min bil är alldeles för ny att byta in (2018 årsmodell uttagen i maj). Så därför tänkte jag köpa en till bil som är automat för henne att övningsköra med och det luta år BMW. Jag har aldrig haft en, kan väldigt lite om BMW men jag tycker de är fina och verkar hålla ganska bra. Jag har sett ett gäng bilar som varit intressanta, missade en 320 från 2003 som hade gått 9500 mil bara för 49.000. När jag dök upp var den såld. Har nu hittat en 330 automat med 16.500 mil, samma årsmodell samma pris. Förutom dessa är det vissa 5 serier jag ser som kostar likvärdigt men gått mellan 19.000 och 27.000. Har dessa bilar något kvar att ge ens? | |
| En välservad BMW är precis inkörd vid 30k mil. | |
|
Är bilen servad så är den säkert hyfsat ok, men på en begagnad bil finns det garanterat saker att fixa. Vill du ha en någorlunda problemfri begagnad BMW(t.ex) så vill det till att du kontrollerar historik och skick till att börja med.. Tips nr 2 är att ta den till en verkstad som kan BMW för en kontroll, låt säga 2 timmars debitering. Kan absolut bespara dig tusenlappar i ett något senare skede. Men din specifika fråga om bilarna har "något mer att ge" efter si och så många mil är omöjligt att svara på. Olika från exemplar till exemplar! Finns lik som enligt mätaren kanske bara rullat 10000mil(KAN vara backad mätare, krockad! etc. etc.) EX: Mina BMW.s "brukar" säljas när det gått dryga 40000mil med varierande "slitagebyten" och givetvis service till dess.. Besiktigade och körklara! Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.