|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vad har ni för åsikter om denna ? Någon som har erfarenhet? Älskar denna modell! Robin J | |
| Kolla noga efter rost! Överallt! Är det inte rost är det en underbar modell! | |
|
Den är scheissedyr. Men om skicket är scheissebra så kan det motivera det höga utgångspriset. Får man loss den för strax över 50 så har man gjort en nåforlunda OK affär absolut inget fynd, under förutsättning att bilen inte har synlig rost eller andra defekter, mer än normalt slitage med tanke på ålder och mil. Jag tror, nej vet, att den inte kommer springa iväg. Säljaren har nog ganska torrt på fötterna gällande skicket, fin-fina E39 Touring växer inte på träd. Är tanken att bruxa bilen så skulle jag nog se mig om efter en "mindre fin". Är den verkligen så fin som den verkar så skulle jag haft den som "fin bil", eller åtminstone inte brukat den under salt-säsongen. |
|
|
E39 är ingen bil som rosten dödar. Den har tvärtom mycket gott rostskydd och eventuell rost är endast av kosmetisk karaktär. |
|
| Häftig prisutveckling! Såldes för mindre än 30K för några veckor sedan! | |
|
Ja, priset var väl mer rimligt för några veckor sedan, nu är det närmast horribelt högt... Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Den såldes nog aldrig... bara ny annons för det är fortfarande samma firma. Kanske märke att de satt priset för lågt? Fina lågmilade E39or är inte lätta att hitta precis som Dawwe säger. 69' är kanske att ta i för en 525a men 29' är ett kap så nånstans däremellan. Intresset för lågmilade e39or i bra skick lär inte minska? OM den nu är så fin som priset indikerar tycker jag med att det är synd att köra den som bruksis. Antagligen är den inte mycket körd vintertid om den är rostfri?! Jag har en 525iA som går som andrabil, tyst, bekväm och skön att köra. Automaten ökar på förbrukningen rätt duktigt dock så kör du småsträckor bör du välja manuell låda. |
|
|
Jag har haft en sådan och tyckte mycket om den. Motorn kanske lite tunn, måste varvas. Men varvar ur på femman i toppfart! Skön känsla. Ett problem jag hade på min, som aldrig blev 100% bra, var vibrationer vid inbromsning. Försvann vid skivbyte, kom alltid tillbaka. Vibrerar den, ta den inte! Svårt att felsöka verkar det som. Skön bil annars, stora rutor, låg midja, bra körställning, tyst. Snygg både inne och ute. /M Mina bilar: Länk |
|
| Vibrationer i framvagn är långt ifrån alltid orsakade av bromsskivorna. Kan lika gärna vara ett ok som inte "släpper" tillräckligt vilket gör att det ligger på lite hela tiden. Eller nån bussning/led som är suspekt. Vid dylika problem är min rekommendation att alltid byta ALLT i framvagnen på en gång. En vettig framvagns-sats inkl alla leder/stag hittar man för ca 3000 kr, bromsskivor i belägg runt om gissningsvis för ca 2500. Renovera oken så man säkerställer att de inte kärvar/whatever ca 1000 kr. Nämnda summor är vad delarna kostar, arbete tillkommer. Dock så är inget av jobben värre än att en normalhändig klarar av de utan större besvär. | |
|
Lite dyr men billig på sikt,tror detta är en av dom bästa bilar bmw byggt.Jag köpte min 2011 och har kvar den än.Betalade runt 50 då och har väl endast servat o kört. Polaren köpte en -04 med mindre än 10tmil ngt dyrare än denna och är helnöjd. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
tycker den ser mycket läcker ut. trevlig färgkombo. Som du redans sett finns det en del som älskar e39. jag har haft ett par och kan bara instämma, det är mycket bra bilar. 525 är som sagts lite klen, men den går nog bättre med manuell. håller med om att den inte bör användas som bruksbil om den är så fin som bilderna antyder priset: verkar märkligt att den legat ute för 29 och nu 69. åk och titta, kolla med första ägaren |
|
|
Bilen annonserades ut den 2:a Oktober av Uppsala bilhörna. Samma dag köptes bilen av nuvarande firma. Bilen blev aldrig regad på Uppsalafirman. Transportstyrelsen ger svaren.. Ett klipp för M.Classics AB. Samma snubbe som drev / driver Classic Garage, Eskilstuna. Kolla med ARN... |
|
|
Om det inte finns som helst rost alls vid domkraftsfästena eller shoppingluckan så blir jag imponerad... |
|
| Är det någon som har nyttig info ang automatlådorna ? 03 orna | |
|
Länk Ska och kolla på den . Därför jag undrar . Hade önskat manuell då jag föredrar det före allt annat !👍🏻 |
|
|
De hinner rosta sönder långt innan automatlådorna blir ett problem ;-) ------- //Lövet |
|
|
Jub4a: redan nämnt det innan i tråden men Om du kör mycket korta sträckor och bränsleekonomi är viktigt för dig bör du undvika automat. Min 525iA sörplar i sig 1.3-1.4 vid enbart stadskörning, ännu lite till vid kallare väderlek då den kanske inte hinner bli varm så lockup'n går i. Automaten gör ju också att de 192 hästarna känns lite trötta jämfört med manuell men den växlar fantastiskt fint om den är som den ska. Min har förvisso inte rullat mer än 13000 mil men den känns som ny. |
|
| 525an jag hade med automat var sjukt välbyggd. Jag var supernöjd med bilen under dom 2,5 åren jag hade den. Absolut att den dricker mer soppa. Var noga med och kolla efter oljeläckage, oljefilterhuset brukar läcka rätt friskt vilket den gjorde på min. | |
|
Tack för svar. Har en polo som pendlingsbil så detta köp blir en present till mig själv . Bor uppe i norr Älvsbyn så den kommer användas dagligen då vi är ganska förskonade från saltade vägar ....än så länge . Haft dessa modeller tidigare inte automat då men älskar verkligen denna modell , dom går riktigt fint. Bränsleförbrukningen är ingenting jag tänker på med denna. Körglädje får kosta Robin J |
|
|
530i drar i stort sett samma men är snabbare, om du vill utöka antal bilar att titta på |
|
|
Synd att slita på en fin klassiker med brukskörning men samtidigt så bör denna stoppa för 10000 mil utan större bekymmer och då blir det sköna och billiga mil. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.