|
|
|
|---|---|
|
Jag är lite sugen på en bil som står i "fel" del av landet. Jag har naturligtvis inte sett den på riktigt ännu, men är heller inte sugen på att köra en hel dag bara för att vända då den "fina" bilen visar sig vara ett vrak. Kan man köpa ett oberoende test värt namnet, och i så fall av vem? "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste | |
|
Jag tror inte det finns, inte som är billigare än vad en resa blir för dig iaf. Kan du begära flera högupplösta bilder på bilen där du specificerar vad du vill att säljaren fotograferar? Det ger ju en bild av det exteriöra. |
|
|
Mina senaste tre bilar har jag köpt osedda på distans. Och utan att ha provkört modellen ifråga överhuvudtaget : Porsche 911 från Toscana, Hummer H3 från Åkersberga och Cadillac från Frankfurt. Visst, lite osäkert känns det ju att swicha iväg en kvartsmiljon till okänd säljare, men på det hela taget har det funkat. En blandning av tur, tron på den goda människan samt vanligt bondförnuft... |
|
|
gäller det BMW kan du ju kolla om ngn här på AP vill titta åt dig |
|
|
Inte en BMW tyvärr... Några större förhoppningar om den mänskliga naturen har jag inte, och tur brukar inte heller riktigt vara min grej. Vad gäller förnuft så har jag inga kommentarer. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Är det ett privatköp eller från handlare? Har köpt två bilar (F31:an och Mercan) på distans från handlare. F31:an köptes från Nyare bil i Uppsala och det gick smärtfritt pga. mycket dokumentation och många bilder. Mercan köptes från en mindre handlare i Göteborg och gick också förhållandevis bra, men där var det en del saker som behövdes "justeras" vid själva köpet - t ex. skrapade fälgar och halvdåliga däck trots löfte om att bilen var i "toppskick". En gjord "service" visade sig i efterhand vara enbart olje- och oljefilterbyte. Så det krävs en del förberedelse från båda parter vid distansköp... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.