|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har en 535D 2009 , får felkoder på alla glödstift som lyder: "Glow plug cylinder 6, control , Code: 004262" på cylindrar, dvs 6st felkoder. Betyder detta att jag skall byta glödstift och kontrollmodulen (ska ändå ta bort swirlflapsen snart så insuget ska väck) anledningen till att jag frågar är för att typ alla andra verkar ha fått samma felkoder fast då står det " activation" eller liknande bakom, inte "control". Tänkte om den inte kunde testa glödstiften eller så för att det är för varmt eller att bilen är driftvarm vid felkodsläsningen etc. MVH | |
|
Brukar sällan ge felkoder på sjävla modulen oftast felar stiften, Jag gjorde precis samma operation plocakade bort swirflaps samt bytte modul och alla stift. Tips se till att motorn är varm så att stiften släpper då dom brukar sitta hårt ta inte heller i för hårt om det sitter fast då jag råkade ut för det och förstörde huvvet på stiften. lycka till |
|
|
hej och tack för tipset med stiften, får bli att beställa hem ett kit när jag ändå har allt av. Någongång går dom väl sönder ändå och då får jag ändå ta av allt igen. Hur bär man sig åt ifall man drar sönder ett stift? Men "felkoderna" är alltså felkoder på alla stift? Tyckte inte jag hittade så mycket om just "control" felkoden. mvh |
|
| Jag har en 330d, M57 N2 motor där jag hade felkod på samtliga glödstift. I de allra flesta fall är detta ett tecken på att glödstiftmodulen inte fungerar som den skall. Jag bytte därför ut glödstiftmodulen nollade felkoderna och se där inga felmeddelanden på glödstiften. Om du inte skall göra en swirlflap delete och då ändå lyfter på insuget så skulle jag råda dig att byta glödstiftmodulen först. | |
| Godmorgon ser att jag skrev helt tvärtom , det är stift relät som brukar spöka och bör bytas när du ändå ska plocka bort allt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.