|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte kylarvatten i min 320 e30 för ett tag sen, och sedan dess har de knappt gått att få upp nån värme inne i bilen. Så jag antar att man måste lufta kylarsystemet? Hur gör man de i såna fall? Eller kan de beror på nått annat att de inte kommer nån värme? //Jim | |
|
Har du inte en luftskruv brevid påfyllningslocket? I så fall fyll på med vätska, låt rinna ner (om det gör det), öppna luftskruven o låt det pysa. Fyll på igen och gör samma sak. Lite bök men det brukar funka efter ett tag, var noggrann... Med största sannolikhet är det detta som bidrar till värmeproblemet. Mvh Anders S. |
|
| sätt på full värme så att värmepaket fylls med vatten. du har troligvis luft i det nu | |
|
Jag har inte hittat nån luftskruv nån stans.. nån som vet om de finns nån? vart i såna fall? inget annat man kan testa för att få de å funka? //Jim |
|
"John Drake" |
Jim K: Luftskruven sitter väl på toppen av termostathuset...en liten bult John Drake.... |
|
Det brukar även underlätta att lufta systemet om man står i en brant uppförsbacke och utför luftningen, dvs låter motorn gå på tomgång, full värme i bilen, och lätta försiktigt på luftskruven. Det kan ta ganska lång tid innan man har fått bort all luft men man får ha lite tålamod så brukar det gå bra(BMW:s sexor är generellt lite bökiga att lufta). Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.