AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.879

Varför säljs de inte, m3 e46

Sida 4 av 4
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Dawwe: Typ, men får nog vara en annan valuta än SEK om 300k ska räcka :-)
Fast det svåraste blir ändå att hitta en svensksåld, skulle vilja påstå att det är helt omöjligt :D. Har för mig att det byggdes 10 bilar world-wide?
Det där va ju en riktigt grym modell. Sån skulle man ha :D.

Det blev betydligt svårare att välja låda efter denna tråd haha. Efter ha läst allt så skulle jag föredra en manuell. Går det att växla från tex 3an till 5an direkt med en smg lr måste den gå till 4an och lägga i den och sedan 5sn?
lillBoije,

S:et i SMG står för sekventiell, alltså växlarna i lådan aktiveras i en serie. Du kan alltså inte "hoppa över" en växel (på gott och ont).

För de som saknar grundläggande förståelse och/eller kunskap om elektronik och hydraulik, skulle jag rekommendera en manuell låda.

Personligen gillade jag min gamla SMGII skarpt. Utvecklngen har dock gått framåt sedan 2002 och DKG lådorna som kom för några år sedan är bättre än SMG på de flesta sätt.
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Fanns ju Hartge H50 också. Vet att jag sett såna till salu för 300K för en herrans massa år sen. Undrar va en sån går på idag ? V8 e de som gäller......
M3\\Robby: fast med ett dubbelklick på paddlarna får du i rätt växel snabbt.
Kommer du i fart på exempelvis 5:an och vill ha i trean så är det bara att dubbelklicka på ratten och 3:an är i på ett kvick.

Likaså om du vill hoppa över en växel, exempelvis 2:an till 4:an.

Går snabbare än om du gör det manuellt med spak.

Sen ör manuell alltid manuell, inget att diskutera där! :)
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
LillBoije: tyvärr går jag i säljtankarna då en knäskada jag fick i början av året känns av rejält när jag skall iväg på morgonen eller sitter i köer. Med min m2a var detta aldrig ett problem då kopplingen var löööjligt lätt, annan historia med m3ans!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.