|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan säga färgkombinationen på trådarna som styr helljuspåslaget på min F11 med adaptiva led? Har tidigare monterat en CANM8 Cannect Highbeam på x1:an med led och det fungerade klockrent. Tog signalen bakom v strålkastare till relät. Men nu skall jag montera detta på F11:an. Vilka trådar gäller på den? | |
|
Nu har jag dock F11 med xenon. Där tog jag styrström från gul/röd kabel i härvan ungefär vid höger stötdämpartorn. Bort med plasten så kommer du åt härvan enkelt. Om kablaget är detsamma till F11 med led vet jag tyvärr inte.. |
|
|
Jag har också tänkt göra precis samma sak som du "mlmajo" Hittade du kablarna och vilken färg hade dom. |
|
|
Jag monterade nyligen en ledramp på min F11 -15 med xenonstrålkastare. Jag ville inte hålla på å krångla å leta signal till relät, så jag köpte ett set med XBB DONGLE® & XBB POWERUNIT. Dock klarar XBB relät max 15A, så har man belysning som drar mer än det får man koppla in ett till starkare relä i serie med XBB:n. Jätte enkelt att installera i motorutrymmet och i kupén monterar man styrenheten i OBD2 uttaget. Sen programmerar man via appen i mobilen vilken bil man har och vilken signal som ska aktivera XBB relät. Man kan även utöka med fler XBB relän för t.ex. extra backljus eller dylikt. Så kan rekommendera det, dock kostar det en del att köpa då. (ca 1800kr) |
|
|
Jag har hittat en modul som heter FRM. Är det den som styr hellyset på min 520dx f11 -16? |
|
|
Jag köpte en xbb och styr ett extra relä till 3 st nbb original xenon. Busenkelt och skönt att slippa göra åverkan på bef kablar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.