|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har Carly appen och såg att jag fick felmeddelande på att samtliga glödstift i min e93 330dA från 2007 med 20 000 mil på mätaren. Jag googlade fram att det troligtvis beror på att glödstiftmodulen inte fungerar som den skall. Jag köpte en ny glödstiftmodul av märket Beru (sitter som orginal) men valde en modell som stödjer efterglödning (vet ej om just min motor stödjer detta), den var ca en hundring dyrare än den enklaste men enligt sajten jag handlade på stödjer den min bil. När jag monterat glödstiftmodulen och raderat felkoderna så dyker nu ett nytt upp enligt Carly appen: 0042DE BSD - Communication with participant 7 (glow plug). Jag har inga felkoder på glödstiften som jag tidigare hade så det problemet är löst vad det ser ut. Jag har försökt hitta detta felmeddelande men har inte lyckats. När bilen lämnades in på garantiåtgärd för motorfläkten så bad jag Bavaria läsa av felkoderna men de säger att bilens programvara inte är orginal så deras datorprogram kastar ut dem. Jag kör med BSR Steg 1, är det någon här som vet om BSRs programvara ställer till det för verkstadens möjlighet att läsa ut felkoder från bilen? Någon som vet vad felkoden betyder? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.