AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
465

Klipps till koppling/slang

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Vet inte riktig vad jag ska kall den eller vad det kallas för och behöver hjälp. Skulle monntera motorvärmare på polarens e71 X6 vi var tvungen att lossa på slangarna som går till spolningen av strålkastarna det är alltså slangen man kopplar till en T koppling man klickar in den sedan trycker dit en vit plast klips som klämmer åt slang/kopplingen så att slangen inte släpper när man spolar. Det närmsta jag har hittat är en stor metal som kallas för chargepipe men den är till grövre vatten slangar osv.

Någon som vet vad jag pratar om eller har bild? Vi har tappat den och lyckas inte inte hitta den tyvärr.
Gå in på realoem.com och skriv in 7 sista siffrorna i chassie numret på din polares bil och gå sedan in på spolsystemet så kan du nog se vad du behöver, blir ju till att åka till BMW i vilket fall som helst, är nog inget man böjer till hemma i garaget ;-)
Chargepipe är ju intercooler slang/rör så den blir för stor till spolar slangen :-)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Den finns inte på realoem inte på e71 iaf men e53 fanns det och beställde i Solna. Men vi löste iaf tack för tipset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.