|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur mycket effekt kan man få ut ur dessa sexor utan att behöva göra några större ingrepp rent motormässigt. Hur mycket klarar tex kolvarna, vevstakarna, bränsle-styrsystemet? Skulle det räcka med ett byte av grenrör och turbo för att skrämma upp den till ~550hk? Hur mycket klarar automatlådan? Mvh Jimmy | |
| 5-600hk borde inte vara några problem men då behövs annan turbo och extra bränsle. AT lådorna verkar hålla för höga effekter men specen är 450nm. Man kör ju n54or med 800-900nm genom lådor med 400nm spec. | |
|
första rejäla hårdvarustoppet är högtryckspump (även LPFP på vissa individer) och turbo. Bägge når Max runt 450hk, man kan kringgå bränslet med port injektion, WMI etc, men känns ganska Bonnmeck om man vardagsbrukar bilen (enl mitt tycke dvs. ;) ) Finns ett fåtal som kört oöppnad motor med runt 550hk, om det håller i längden får väll framtiden utvisa. Personligen skulle jag hoppat på en M3/4 om man vill trimma och kliva över 450hk eftersom totalkostnaden antagligen blir snarlik, samt alla de fördelar S55 motorn för med sig (eller ännu hellre M2 competition) |
|
| Jag körde ett tag med ca 440hk JB4+downpipe funkade bra, men körde inte så länge med det. | |
|
Finns spaltkilometer att läsa hos 1addicts.com Med enkla ingrepp som downpipe och en lite större intercooler samt annan mjukvara jb4 eller MHD via en androidtelefon kan du plocka ut ~ 400hk. Skall du ta ut mer än så behöver du som nämnts fundera på bränslet, verkar som de flesta går på metanolinjektion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.