|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Har skummat igenom de trådar som berör mitt fel men finner inte lösningen på just mitt felfenomen. Bilen: Bmw 316 -94 UTAN klima/ac Fel: kupefläkten dog mellan två användartillfällen helt utan förvarning... före den dog så fungerade alla 4 hastigheter, motorn blåste på fint utan missljud. Jag har kollat säkringar, demonterat motstådent och sandpapprat kontakytan, demonterat fläktreglagen, har mätt vid motståndet och den växlar ut spänningsom den ska. Har t.o.m tvångskört med en kabel direkt från batteriet på panelen och vid motståndet. Har också demonterat kåpan i motorrummet för att känna/snurra på fläkten vilket snurrade lätt och utan glapp.. Min sista ide är att lyckas hitta kablarna till fläkten och tvångsköra den där ifrån. Om inte det skulle fungera då kan det inte vara något annat än en plötsligt död fläkt.. Skulle fallet vara så att den plötsligt dött då är detta något nytt som jag aldrig stött på tidigare. Har ni några fler ideer så dela gärna med er. | |
|
Allt tyder på att fläkten plötsligt har gett upp.... Väl mött// Thomas Bmw följer inte utveklingen.. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.