AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.563

Problem comfort access f11

Det går inte att öppna eller låsa på förardörren.
Någon som vet vad som behöver göras för att få liv i det.
F11 -13.
MVH Stefan
js
1.929
jsn
i5 m60 -24
Funkar det på de andra dörrarna?
ja det gör det.
Förardörren blev sämre och sämre nu går den i princip aldrig.
Tack på förhand
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hade damm problem dock e60 jagvhat ägt tidigare och det visade sig vara glapp i kontakten., tillslut slut funkar den inte men håller bilen vaken ibland och drar tjuvström vilket är svårt att lista ut när batterier börjar krångla. Finns en säkring i handsfacket som styr CA om du kan leva utan.
TJ
55
TJ1965
530xd F11-2016 IE PPK
Hade samma på min, och det uppstod alltid när det började bli kallt.
I mitt fall var det en dragning av en vajer som var dum, så det samlades fukt idén, som sen frös när det var kallt.
BMW fixade gratis, fanns ett puma-meddelde eller liknande om detta hos dem.

Inte jättekallt nu men har ju varit frost några nätter även hyfsat långt söderut.

Mvh
TJ
Det fungerar när jag drar i handtaget alltså inte frusit.
Men när jag tar i handtaget för upplåsning eller lägger fingrarna
uppe på räfflorna att låsa som det inte fungerar.
Hade en bil med CA och massa problem. Enligt verkstaden har de haft en hel del med kortis, då är handtaget varmare än normalt.
Kollade alla handtag idag och vänster bak samt höger fram fungerar alltså två trasiga.
Är det handtagen som är trasiga eller nåt annat.
Kan vänster bak gå att flytta till vänster fram så det fungerar på förardörren eller vad tror ni.
Stefan
Har lite problem med vad det är för nr på dörrhandtaget.
det är lyse i samt comfort access.
kan det vara 51217231927.
stefan
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har CA på min sjua och har fått byta alla fyra, som tur var inte på samma gång. Dom blir succesivt sämre för att helt plötsligt bara sluta fungera helt eller delvis. Men man blir galen på att det inte funkar.

Har inte läst om nåt som gör att dom hoppar igång utan det är byte som gäller. BMW tar runt 3000 pix per st men då är dom iofs lackade i bilens färg, dvs man måste beställa. Man kan ju ha tur och hitta beggade i rätt färg på Bildelsbasen eller på Ebay.

Att byta gör man själv. Tar en kvart eller så vill jag minnas att jag la på detta för ett par år sedan. Inte alla fyra då. Nu när alla har blivit bytta har det fungerat felfritt..... peppar peppar.

Du bör kunna flytta vänster bak till vänster fram men vänster fram har ju uttag för nyckel vilket inte bak har. Nyckelfunktionen är väl iofs mekanisk medan resten är eletronisk.

Niklas

Fransosen
no
19
noecho
520i Touring-00
523i LCI Touring-08
520D XDrive-Touring-15
hej!
jag har en 520XD 2015 (F11) med comfort access, har exakt samma problem (förardörren). Gjorde nyligen felsökning hos BMW verkstad och det visade sig att sensorn i handtaget har lagt av (felkod). Felsökning en fet summa på 1500kr.
Jag vet inte om det är någon smuts eller glapp i kontakterna som orsakar detta. Eftersom bakdörren funkar så använder jag den istället. Ibland märker jag att dörrhandtagen funkar bättre när det är fuktigt och ibland inte alls när det är torrt.
Ja det är väl till att beställa ett nytt om man vill få igång det.
För det finns väl inte bara sensorer att köpa.
Fick du nåt pris på handtaget.
Mvh Stefan
no
19
noecho
520i Touring-00
523i LCI Touring-08
520D XDrive-Touring-15
Kolla med bildelbasen.se. Där fanns en svart bmw, kommer inte ihåg vilken skrotfirma jag kontaktade. De ville ha 1500kr för den.
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Stefan nygren: Jag har en F11 -2012 som handtaget inte fungerade på passagerardörren fram, har bytt med bakdörren, så det passar att byta mellan.
Dock så har de olika art.nr:51217231934 fram och 51217231930 bak.
Jag såg ingen skillnad på de två och "bakdörrens handtag" har fungerat fint (ca: 4månader) på framdörren.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.