|
|
|
|---|---|
*Smooth* |
Har skaffat en Getrag 260 (4vxl). Lådan jag köpte skulle enligt uppgift vara för taxibilar och därmed modifierad/förstärkt på något sätt. Är det någon som vet något om detta och vilka skillnader det skulle innebära mot en "normal" låda? /Smooth |
|
Hmm låter underligt på våra taxibilar så finns det ingen sådan låda utan en helt vanlig låda, har aldrig hört att någon annan som har taxi skulle ha en spec låda Joakim Eriksson |
|
Crusty |
Förstärkt låda kanske??? |
|
En Getrag 260, är en vanlig 5 växlad låda till stora sexan, efterföljare till 265. Det är möjligtvis inte en 262 som du har köpt? För den är 4 växlad. |
|
*Smooth* |
Stämmer nog att lådan heter 262 egentligen. Står ett nr på lådhuset som börjar med 260, så jag gick på det. Den tillhör väl samma "familj" av lådor antar jag. 4vxl är den iaf och har lös sprängkåpa. Då kan den väl tänkas härstamma från sent 70- / tidigt 80-tal? Men det där med eventuell förstärkning är då inget man ska hoppas för mycket på antar jag... |
|
262 är en stark rackare.en jobbarkompis(Nicke Blom)Dragrace-Ascona har en sån låda med ca 500 Hk...den har gått 2 säsonger nu! /Matte |
|
|
Getraglådorna e smått klassiska då dom håller för i stort sett allt. Getrag är ett eget märke som köps in av blandade bilfabriker.. ( något SAAB borde satsat på för lääänge sedan... ) Ps efter 3 minuter me www.google.com kom ja fram till att Länk Där kan man läsa att 220 sitter i BMW 3er, 5er, Z4 Roadster 226 sitter i BMW 540i, Z8, M3, M5, Alpina 226 ASG® sitter i BMW M3 233 + Allrad sitter i Nissan Skyline GTR, Toyota Supra, Supra Turbo å vi vet alla hur hållbara lådorna e i skylines å suprorna.... Jag har faktiskt haft en sådan i min Vlovlo 264 å den höll för allt ja å v6:an kunde ge den... /Macke BMW 1602 -75 |
|
|
Kan dom inte mena att den har utrustats med kraftigare sk. släpvagnslameller, det finns ju. Håkan Hagelkvist |
|
| Jag har en 5vxl getrag låda (vet inte vilket nummer) i min ascona B. Verkligen en fin låda. Det är nästan exakt samma känsla i den som i min bmw. (Opelns är lite mer lättväxlad faktiskt, men det beror nog på att lådan är klenare och därför har mindre format på komponenterna.) | |
|
Lådan i Ascona heter 240 om jag inte minns fel,fast den är inte så stark. |
|
| capri: Ne inte i bmw's mått mätt, det pallar väl ca 200 hk. (beroende på körning förstås) | |
|
Lådan i E30 med fyror(utom M3) är också Getrag 240. Ticcos låda håller ju fortfarande. Och Getrag 260 är den som sitter i alla E30 med M20. Förrutom några 323i, och de som har ZF låda. |
|
|
Vad heter Dogleg lådan då ? Getrag xxx ? /Mvh Göran |
|
|
Jag har för mig att de bara heter 245 CR och 265 CR. CR=Close Ratio. De har tydligen en svagare uppbyggnad enl. expertisen. |
|
Esa |
Dogleg lådan till M3 E30 heter 265/5. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ För mycket av det goda! |
|
Till min då för jag har ju en dogleg låda , trodde först det var en b6 låda men det verkar tydligen finnas en låda som man kunde välja till min dock verkar BMW inte veta nåt om det... man kanske måste mejla BMW Sverige /Mvh Göran |
|
|
Upp ! /Mvh Göran |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.