AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.673

Är det carly som gäller för programering eller finns det annat?

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Har sett på nätet att man får tillgång till en hel del anpassning och konfiguration av bilen med carly. Blir däremot inte klok på om de är bäst eller bara dyra?
De skriver att man ska ha deras specilla odb2 adapter och abonemang på mjukvaran för programering.

Finns det andra på marknaden och är man låst till deras hårdvara?

Jag skaffade Carly men är inte så imponerad. Jag köpte även deras wi-fi obd-läsare vilket jag förstod senare var onödigt. Det ska funka med random kina-läsare som jag förstod det.
På e39 tycker jag inte den var så bra. Går inte ens att nollställa serviceindikatorn
Transocean
Jag installera Carlys Light version för att "testa" om allting funkar. Med 3 dollar Kina obd-läsare skedde ingenting. Tänker inte testa vidare.
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Bimmercode har fungerat mycket bra för mig!
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Har funkat för ca 90% av de parametrar de själva anger att programmet ska klara att ställa om. Programmerat och felsökt på E60, E86 samt F10. Nåt jag tycker är bra är att den spar felloggar på det som man nollat tidigare i bilen via Carly.

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Tack för svaren.
@Lasse, kör du med carlys egen odb2 eller annan eftermarknad?
Ja, det är möjligt att det funkar bättre till nyare bilar! Men e39 och äldre var den lite begränsad.
Ro
95
Rodjak
520d -14
BimmerCode har funkat bra för de saker jag ändrat

La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
@Bader, kör med carlys egen odb2.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Carly har blivit väldigt dyra på sistone och tyvärr tycker jag kvaliteten på det man får blivit sämre; dels så är kommunikationen med den dongle de anser man skall köpa rätt bristfällig och sedan verkar de inte hänga med i utvecklingen och är i skrivande stund fortfarande inte klara med programmering av G-serie-bilar...

Jag är numera en f.d. kund tiill dem.
----
BMW CS/SC #6212
Vad ska man ha för program? Jag vill utföra en del prylar i en f30 men det är en djungel...
ha
734
haack
X3 30d -18

Mahhbechh:
Det beror ju lite på vad du vill utföra? Fdl kodning? Då tror jag bimmercode är bäst.
Ska du syssla med retrofit av grejjer så är Esys bättre.

www.facebook.com/bmwkodning
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Trådlyft! Ni som använder Bimmercode vad använder ni för Bluethoot adapter? Jag testade Carlys egen adapter men det funkar inte med den tyvärr.
ha
734
haack
X3 30d -18

Det står på deras hemsida viken adapter som krävs. Dumt att prova med andra som inte rekommenderas av dom. Det är som att be om bekymmer med avbruten kodning som kan leda till trasiga filer och i absolut värsta fall moduler som måste bytas.
Jag använder mej av vlink.

www.facebook.com/bmwkodning
Haack:
Tack för svar. Det är dels retrofit av lite grejer, men även fixa till vissa funktioner typ auto start/stop etc.
Ca
63
Carteen
BMW F31 330i M Performance - 2016
Lyfter denna tråd: Vilken adapter passar till Bimmercode och går att köpa i Sverige?

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Snubblade över denna tråd och som sent svar på Carteens fråga så finns det nu Unicarscan adaptern för Bimmercode att köpa i Sverige. (jäv)

Se här:Länk

Mina bilar:
Länk

Min webshop:
Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jag har en adapter från Kjell o Co och BimmerCode på min iPhone. Lirar hur bra som helst ihop.

// Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.