AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.857

Connected drive remote services tar tid. F11 520d 2016

Sida 2 av 3
pp
7
ppå
535xd-14 M-Sport
525iTouring-03
Får prova imorgon 2ggr
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Försöker själv nu med appen för att starta värmaren. Den är helt kass, fungerar i princip aldrig. Får inte upp status på bilen, står bara samma sak hela tiden....
Det fungerar dock på den webbaserade portalen även om det tar lång tid....
De har mycket att jobba med
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Samma sak här, appen har varit riktigt kass de senaste dagarna. Och hur kan portalen på webben ha mer / bättre funktionalitet än appen? BMW har en del att lära. Volvo-appen framstår ju som genial i jämförelse.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Startade appen i går och fick knappa in all info igen; fast jag kunde inte se att det skett en uppdatering av appen på telefonen...

Jag har också haft problem att få CD-tjänsterna att funka på sistone och kontaktade kundtjänst om detta. Fick ett ovanligt ärligt svar från dem att de har kända problem (med appen) som de jobbar på.

Även om tjänsterna är begränsade (tyskar vill inte ha för mycket info samlad digitalt) så har de hittills fungerat klanderfritt på G-plattformen. Nu så... mja...

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jo, min app kastade också ut mig förra veckan och jag fick lägga in bilen på nytt, då fick jag bara svaret att bilen redan var tillagd. Helt magiskt på morgonen så funkade allt som vanligt, men senaste dagarna funkar ingenting, inkl starta värmaren...

Men de digitala tjäsnterna i bilen funkar klanderfritt.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
acey: Japp, hade samma upplevelse själv; efter att knappat mig igenom alla valen fick jag reda på att bilen redan fanns. Danke Schön. Sedan tog det dessutom en stund innan alla val dök upp i appen.

Jag har tyvärr problem med att CD inte alltid startar i bilen (appen funkar perfekt), alternativt ganska sent (kan ta upp till en minut). Fick rådet från kundtjänst att gå in i CD i iDrive, välja Uppdatera BMW-tjänster. Har inte gjort det ännu, men det skall visst göra susen.

----
BMW CS/SC #6212
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Jag mailade kundsupporten idag, de har inte svarat ännu.
Vi betalar dyrt och får skitprodukter tillbaka....

Allt borde fungera felfritt
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Idag hoppade den igång som den ska igen... Men stabilt är det inte.
pa
51
paranoxx
320xd GT F34 -14
ppå: om du läser längre upp så funkar det inte sen i somras på flera bilar..
pp
7
ppå
535xd-14 M-Sport
525iTouring-03
Har ett ärende hos connecteddrive för andra gången och väntar på svar nu
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Glömt att skriva, men i början av November gjorde BMW nåt centralt och sen dess funkar start av dieselvärmare et.c klockrent från appen. Använder funktionen flera ggr per dag.

ei
51
eis
X5 45e - 20
530e - 18
Har 2 bilar och 2 olika iPhones, använder värmaren, tycker prestandan och driftsäkerheten är usel, ofta man får starta om, ibland funkar det från en telefon men inte den andra. Har svårt att se någon röd tråd, känns som en undermålig teknisk lösning.
no
217
nogren
X3 30d -19
Precis min uppfattning också.
Har hört något om någon intern molnlösning i Tyskland, som väl förmodligen fått växtvärk och en massa andra problem...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Upps- såg i tråden att jag glömt återkoppla. Mitt problem löstes med att jag uppdaterade "BMW-tjänster" vid iDrive. Därefter har allt fungerat bra.

Men ConnectedDrive är lite seg att ansluta centralt fortfarande lite då och då (kan ta 15-20 sekunder innan jag får upp väderinformation som jag valt på den tredje skärmen) - det känns inte riktigt att BMW är in the forefront of technology, direkt.

----
BMW CS/SC #6212
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Kan någon logga in på sin app? Min går inte ens att logga in på längre.
Måste säga att systemet fungerar fruktansvärt dåligt, i princip oanvändbart!!
Jag skriver till BMW varje gång det inte fungerar, men de jobbar på det säger de, men det händer inte något.
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Henke77: Verkar vara en driftstörning idag, de har infört många nya funktioner i appen och antagligen fått något problem på serversidan. Det fungerar via webben för mig men inloggningen i appen blir "Det uppstod ett fel vid autentiseringen. Försök igen".
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
De verkar göra något hela tiden, för jag måste logga in stup i kvarten och vänta en bra stund innan den kommer på att jag faktiskt har en bil konfigurerad. Den tekniska lösningen känns vare sig stabil eller snabb...

När den väl är i gång så funkar ju de (få) funktioner som finns bra, men nu utgår jag från iDrive 6 som verkar vara bättre än iD5:an som F1x-serien har?

----
BMW CS/SC #6212
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Nu fungerar appen för mig igen. Nä själva serverdelen känns inte alls stabil, man kan inte lita på att valda funktioner utförs. Vet att t ex Volvo fungerar bättre, men hur är det med Audi och Mercedes?
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
BMW tycks tro att ingen använder Remote Services till något användbart, eftersom de inte gör detta seriöst. Känns som man är med i nån Betatest hela tiden...
Tur att man har den fysiska fjärren till dieselvärmaren...
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
@Krillekill: För egen del har min MB s213 2018 funkat klanderfritt i ett drygt år nu. Både app o iDrive-motsvarighet. Nästan förvånad hur geschwint det varit. Värmare o låsning går på 3-4 sek via appen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.