AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.859

Connected drive remote services tar tid. F11 520d 2016

Sida 1 av 3
Skaffade precis remote services för min 520d där jag kan låsa, låsa upp och ställa värmaren bla. Det tar dock väldigt lång tid från det att jag trycker på knappen i appen till det att bilen får signalen. Mellan 20-30s. Ska det vara så? Hur är det för er andra? Till en början var det sällan det ens gick skicka men nu verkar det fungera dock med fördröjning. :/
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är helt normalt. Det är ju inte så funktionen är tänkt att användas varje gång du låser / låser upp bilen, och att ställe värmaren är ju inte heller tidskritiskt. Men håller med om att det är irriterande när appen buggar och signalen inte går fram.
Ok, blir inte bättre än så alltså. Ne låsfunktionen skiter jag egentligen i, är ju värmaren man vill kunna starta :)
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
+1 på att den tar tid på sig. Och irriterande att värmaren inte går att stänga av på fjärr.
Mvh Thomas
Tur jag har provmånad för 9kr :D
Nu när jag försöker ställa timern så får jag "Kunde inte upprätta en anslutning... " hela tiden. Helt värdelös ju :@
Saknar att man kan få en status på bilen. Tex om man funderar på om bilen är låst.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Har full status på min F06, funkade inte på F11 och F10 jag hade.

Crille
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Ingen tjänst jag rekommenderar i nuläget. Mina kommandon har inte kommit fram sen i somras och felanmälde till BMW för nån månad sen, då jag vill ha igång tjänsten för att kunna starta dieselvärmaren utan att behöva vara inom räckhåll med fjärren.

BMW:

Vi beklagar att det tar tid att lösa ditt ärende, vår tekniska avdelning jobbar aktivt med problemet med Remote service.
Vi har efterfrågat en uppdatering i ärende och återkopplar till dig så fort vi har mer information.

Ha en fortsatt bra dag.

Best regards / Med vänliga hälsningar

--------------------------------------------------------
BMW Group Sverige
Kundservice
Vetenskapsvägen 10
Box 794
SE - 191 27 Sollentuna
Mail: se.kundsupport@bmwgroup.com

La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Svar nu på morgonen:

Tack för ditt mail.
Vi beklagar sent svar i ärende men vår tekniska jobbar aktivt med att ågärda problemet med Remote Service då detta är ett känd fel.
Vi återkommer till dig så fort vi har en uppdatering i ärende.

Ha en fortsatt bra dag.

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Verkar inte bättre tyvärr.
Mina volvo och folksvagen kompisar garvar åt min premium app 😒
no
217
nogren
X3 30d -19
Det är väl därför de har satsat så mycket på den i övrigt helt värdelösa Display Key:n .. alldeles för stor.
För de kan väl inte tro att alla de flesta inte har smartphone 2018 ...
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Ligg på ni också som har problem: se.kundsupport@bmwgroup.com

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Inte sugen på ytterligare fler fjärrkontroller som ska laddas och hållas efter.
Telefonen duger fint för mig.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Eh?!, det är ju telefonappen vi har problem med och diskuterar..

no
217
nogren
X3 30d -19
Ja, men eftersom de är så inkompetenta med smartphoneappen, och att man i vissa fall har Display Key som substitut, en pryl, som "passar alla", så kanske det är det som är argumentet internt. Att inte bry sig om smartphone-appen alltså, utan bara satsa på Display key ...
pp
7
ppå
535xd-14 M-Sport
525iTouring-03
Jag får ej kontakt med bilen via telefon tex starta dieselvärmare ( har fungerat förra vintern ) nån som har något förslag ( Har nu även uppdaterat styrenheten på Bmw som säger att det ej ska vara något fel på bilen nu ) trots detta funkar det ej
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Det ska gå att göra samma saker direkt från webbplatsen och där får man oftast lite mer utförlig info om vad som kan vara fel. Vissa tjänster varar väl bara 3 år så kan väl i vissa fall bero på att tjänsten gått ut om det fungerade förra vintern.

Prova att logga in på Connected Drive här Länk
pp
7
ppå
535xd-14 M-Sport
525iTouring-03
Tack för svar, jag har loggat in gjort ett nytt konto, igår köpte jag Connected Package
jag får upp bilen på telefonen och webben men när jag ska prova tjänsten så står det misslyckats och inget händer. (Tjänsten kan inte utföras just nu )
någon som haft samma problem?
Jag får det hela tiden när jag ska starta värmaren. Dock får jag några minuter senare att det utförts och när jag kollar historiken så visar den att den startat när jag beordrat den. Så det fungerar.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Tror att bilen ibland inte hinner komma igång med data kommunikationen vid första försöket. Min andra gång brukar alltid lyckas om första missat.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.