AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
371

320D Touring -06 huven fast på passagerarsida

Cz
3
Czanien
320D Touring -06
Hej!

Jag har ett ganska stort dilemma. Bilen mår inte särskilt bra (eventuellt spricka i topplock eller nån packning typ). Men jag kan inte vara helt säker, då min huv sitter helt fast på passagerarsidan.
Drar i sprinten vid pedalerna, här hur de klickar och ser huven lyftas på förarsidan, men ingenting händer på andra sidan.

Vi har böjt upp huven där det går att öppna och kommit åt vajern. Vi öppnade lådan som splittrar vajern till två och dragit i båda så hårt vi kan men ingenting hände.

Så har gått till Google för mer hjälp, och det end a jag hittar är folk som använt långa hårda metallpinnar och brötat sig in jämte lyktan för att trycka på fästet som håller huven.

Är det mitt enda alternativ? Eller har någon här nån annan bra idé? Skulle helst lösa de själv då det blir ganska mycke billigare men går inte det så får de bli så helt enkelt.

Tack på förhand!
Mvh
Czanien
bl
2.295
blixten
325i -88
Om någon trycker ner huven på passagerarsidan och håller den nere och någon därefter samtidigt drar i öppningshandtaget inne i bilen kanske huven går upp
Cz
3
Czanien
320D Touring -06
Det är det enda vi inte prövat än pga tidsbrist. Hinner nog pröva de i EM/kväll. Tack för tipset!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.