|
|
|
|---|---|
| Har läst trådar där ämnet avhandlas till viss del men de är gamla och har spårat iväg. Är det någon som vet några öglor till bakåtvänd bilbarnstol i baksätet? Dvs ej isofix. Och var man kan köpa dessa. Vet att jag kan fästa runt skenorna men det är inte optimalt. | |
| Jag köpte på VAG, passade perfekt i framstolarna och gjorde det extremt enkelt att montera stolarna. Fördelarna att inte köra med isofix är att man kan montera stolarna någon längre in mot ryggstödet, vilket ger lite lite mer utrymme för passagerarna fram. När vi ändå är inne på det så monterade jag en stol mitten bak (hade en period två bakåtvända bak) och satte fast den i fästögglorna i båda framstolarna. Jag kunde ha förarstolen nästan längst bak. | |
| Tack för svar. Har googlat men kan inte hitta, möjligtvis en länk? Ja och sen tar ju isofix bara upp till 18kg och bältes 25kg om jag förstått rätt. | |
| Ingen som har länk till ett par öglor? Har just nu fäst under skenorna :( | |
| Har du provat att besöka närmsta VAG butik? | |
| Här köpte jag Länk | |
| Har listat ut att VAG står för volkswagen audi group. Menar du då en vw-handlare? Tolka ditt "köpte på VAG" som att det var en websida. :D | |
| Tack! | |
| Detta ser ju ut att vara samma Länk | |
|
I Volvo V70 (pluspoäng) satt det ögla från fabrik i framstolarna så att man kunde förankra barnstolen i baksätet. |
|
|
Hur löste du det med piggen som sticker upp? Se bild: Länk |
|
| Jag satte min öglor under skenan | |
| Har fått öglorna nu har kikat på hur jag ska fästa dom, blir under som du beskrev. Skruvade du tillbaka skenan bara sådär eller använde du någon momentnyckel? Tänkte på så man inte drar sönder något, typ golvet. För de ska väl sitta ordentligt tänker jag. Något annat jag bör tänka på? | |
|
Har inte koll på det exakta momentet men dra "hårt" men med bara vanlig hylsnyckel, ingen halvmetersförlängare så är det lugnt. Det är fästet för stolen du drar i, det är rejält dimensionerat. Jag köpte dessa: Länk ------- //Lövet |
|
| Hej, när jag drog loss mina (bilen var nästan ny och inte micklad med innan) så satt de förvånansvärt löst och jag skruvade åt de nya med sunt förnuft. Men visst momentnyckel och exakt moment från fabrik hade givetvis varit mest rätt, men du ska absolut inte dra för kung och fosterland. | |
| Lövet! Jag har köpt samma. Dock längre än vad de ser ut på bilden. Men du lossade skruven och knäppte bort plasten som sitter där och sen fäste öglan under skenan rakt bak? :) | |
| Nu var det klart. Tack så mycket för hjälpen! Det svåraste var att få bort plast skydden ovanför skenorna. Satt med tre st spärrar varav en undertill som inte syndes. | |
| Är det någon som monterat dessa golvföranringsöglor så man kan montera bakåtvänd bilbarnstol i framsätet? Har sportstolar i min F11 och allt är inplastat under de. Bild uppskattas på hur det är monterat. | |
|
Jag har gjort det som jag skrev. Köpte dessa: Länk Fick lossa skruvarna till stolen både fram och bak så den kan lyftas lite. Därefter plocka bort plastdetaljerna som sitter längst bak på skenorna vilket var väldigt pilligt men det gick. Därefter satte jag bara öglorna under skenorna och skruvade fast dem igen. Har bild men vet imte hur jag kan publicera den här.. |
|
|
Tack för svaret. Såg att skruvarna när jag sköt tillbaka passagerarstolen hela vägen bak så nu sitter allt som jag vill ha det. Funderar på en annan sak som irriterar mig men det kanske är by design i F11. När man stängt av passagerar airbagen med nyckeln så lyser varningslampan i taket och man notifieras att den är avstängd varje gång man startar bilen vilket är OK men det jag stör mig på är varningen i form av gul varningstriangel som lyser konstant i instrumentpanelen. Kollar man i "Check" menyn så säger det just att airbagen är avstängd. Kan man bekräfta detta meddelande på något sätt så jag slipper se varningstriangeln? Som sagt får den varna när bilen startas men sen räcker det. |
|
|
Hur gör man med på en F11 530d med sportstolar? Var sitter allt? 1. Var finns denna information/manual någonstans man kan undersöka. 2. Vad behöver man köpa och vilka verktyg behöver man? 3. Tips på de bästa barnstolarna uppskattas också. 4. Samt… har någon svar gällande hur man släcker varningstriangeln som 84jr0 frågar om? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.