AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.152

Z4 E85 2.5si -07 och 2-pelarlyft?

JR
16
JR1
Z4 2.5si -07
Hej! Dum fråga kanske - jag har byggt ett nytt garage och ska köpa en 2-pelarlyft och undrar om någon har erfarenhet av att lyfta Z4 på en standard sådan. Läste någonstans att vissa sportbilar ställer krav på lyftarmarnas längd bl.a. Mvh/JR

Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Lyx!
Lyftarmarna måste gå att korta rätt bra för de främre lyftpunkterna.
Jag fick använda träklossar en bit in på armarna på en polares tvåpelare då de inte gick att korta in tillräckligt.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Kan vara problem. Mät avståndet mellan lyftpunkterna på längdsled och bredd, och kolla med säljaren.

JR
16
JR1
Z4 2.5si -07
Tack för svaren! Det visade sig att frågan var befogad - först vände jag mig till den svenska representanten för Twin Busch med måttskiss och fick till svar att det inte var några som helst problem med den tilltänkta lyften. Men det kändes direkt som han gjorde det lätt för sig, Folk med erfarenhet brukar alltid ha de rätta svaren därför skickade jag frågan vidare till huvudkontoret i Tyskland och precis som sas i forumet var de främre lyftarmarna för långa och jag får lägga på några tusen för att få en mer flexibel variant där främre lyftarmarna kan kortas till 620mm.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.