|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Sugen på att inhandla en Audi A4 för runt 60-100k. Beroende på mil,årsmodell och utrustning blir årsmodellerna cirkus 2008-2011. Har aldrig ägt Audi så bomba med tips och råd. Något speciellt som går sönder eller som är viktigt att kika på innan? Allmänna upplevelser? Har googlat lite, men sett att Audi-forumet Nordicaudi ligger nere sedan ett tag.. Tack på förhand! | |
|
"runt 60-100k" Är det 50-120´? Väldigt stort prisspann. Har du tänkt dig bensin eller diesel? Det generella rådet är som alltid, köp så ny du kan tänka dig att betala för. Köp en som är servad som den skall, helst på märkesverkstad eftersom allverkstäder sällan utför tilläggsarbeten enligt rekommendation. Kolla efter galvblåsor och rost. Provkör för att själv bilda dig en uppfattning om vad du vill ha. Generellt är diesel-motorerna säkrare köp. 1.8 TFSi skall man helst undvika om inte kolvarna är bytta. Kamremsbyte på TDI vid 15-21000 mil beroende på årsmodell. Oljebyte i ev. S-tronic var 6000:e mil. MVH Christofer |
|
|
Jag hade tänkt mig en diesel. Ja, kanske lite stort spann. Säg runt 80k då. Hur är komforten i dessa? Går dom tyst på vägen? Om man kollar snabbt på blocket känns det ändå som man får en del för pengarna. Priserna ligger kring E60/E61orna. Ägde en E61 525i manuell touring. Gillade den, skön komfort. Känns som man får nyare Audi för pengen, frågan är bara om det är en bättre bil? |
|
|
Som sagt, provkör och bilda dig en uppfattning. Skulle säga att A4 går relativt tyst, men det beror ju mycket på däcken. Man brukar jämföra A4 med 3-serien och A6 med 5-serien. MVH Christofer |
|
|
Jag hade en A4-10 2,0 q tdi 170 hk. Gick mycket tyst, samt stabil o trevlig att köra med sportchassit. Skulle nog säga att den kändes modernare/tystare än BMW e91, samt något större. Hade inga problem med den alls, lite törstigare än jag förväntade mig dock, drog 07-08 blandat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.