|
|
|
|---|---|
| Har som sagt en 02a bmw 530d som det idag står att man ska trycka in nån 4siffrig kod på. Står code både på instrumentering och navin. Och att man ska vänta 10 min. Men än hur jag gör börjar inte nedräkningen. Har kollat runt lite på nätet och det verkar va själva mätarhuset som kan va kass? Nån som vart med om liknande? | |
|
jag råkade ut för 4 siffrig kod med , hade bilen inne för toning av rutor När jag kom dit för att hämta bilen så gick den inte att starta och på navi skärmmen så kunde man se att man skulle ange en 4 siffrig kod , kommer inte ihåg om det var något på intrumenteringen. Jag tänkte bara en hur en typisk kod är från början 4 nollor ,slog in 0000 och det funkade , dök aldrig upp igen under tiden jag hade bilen. Vet inte om det berodde på att batteriet dragit ut sig undertiden bilen blev tonad. Har för mig att det stod något om denna 4 siffriga koden i instruktionsboken. |
|
| Jag hade också en 530 -02 då fast en bensinare | |
|
Hittade detta på Youtube , där i kommentarerna var det en till som det funkade med 4 nollor , han som gjort filmen hade väl inte lika lätt |
|
|
Här finns mer info Länk med info från instruktionsboken med |
|
| Nån har aktiverat "Code" i färddatan. Har man glömt den så kan man gå runt det. Har för mig man får slå den kod man tror det är sedan så startar nedräkningen, man kan inte öppna dörren eller gör nåt alls under denna tid för då avbryts proceduren, har jag för mig. Kikar man runt i färddatan så hittar man just "Code", man aktiverar denna när man stänger av bilen, man väljer en unik 4-siffrig kod varje gång den aktiveras, iaf på E34. | |
| Nu har jag fått igång bil eländet i alla fall, genom att ta bort en säkring.. Får då igång den men inga mätare funkar. Stoppar jag tillbaka säkringen funkar allt igen.. Förutom att den där jävla koden är kvar så proceduren med säkringen måste upprepas varje start. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.