|
|
|
|---|---|
|
Jag bor i Norrland och med tanke på kylan här uppe under vintern så behöver jag motorvärmare i min bil. Men det sitter ingen i bilen och jag har hört att man inte kan ha motorvärmare i V8:orna. Är dettta sant? Var kan man få tag i en motorvärmare och vad kostar det? No turbo shit, just real V8 power! | |
|
Hmmm, det är väl aluminiumblock på v8:orna va? Då finns det väl såna där motorvärmare som monteras utanpå blocket. Är ganska övertygad om att en sådan funkar på din bil i såfall. |
|
|
Ringde till BMW här i Luleå. Reservdels gubben sa att det gick att sätta in en motorvärmare man han kunde däremot inte säga något pris, han bad mig istället ringa kundtjänst. På kundtjänsten sa dom att det inte gick att sätta in en motorvärmare. Han sa att jag iställlet skulle köra på helsyntets olja och då skulle det inte vara något problem.. Lite konstigt att dom säger olika saker på BMW.. Hur är det egentligen? Med tänke på att det inte är ovanligt med minus 30 grader här i Luleå så skulle jag nog vilja ha en motorvärmare.. No turbo shit, just real V8 power! |
|
| Sitter det en M54 motor i en 530 -93 iså fall kan du kolla på denna länk. Länk | |
|
Lite info finns här; Länk |
|
| nmm motorn i 530 -93 heter m60 | |
|
skulle inte DEFA lansera motorvärmare till v8 orna i höst? |
|
|
jo men frågan är när???? Undrar vad det kostar?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Enligt de priser jag fått 3000-5500 för el motorvärmare monterat klappat o klart...inklusive kupevärmare. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Har en 530-94 med motorvärmare och kupeuttag från Defa monterat.(slangvärmare) Enligt kvitton från förra ägaren så är det monterat av Lindholms BMW i Umeå. Stinger |
|
| Jag har också en slangvärmare monterat av bmw i Umeå och den funkar mycket bra,kostade runt 4000kr om jag inte minns fel. | |
|
Hallo! nu har defa kommit till v8:na! Ringde till K.G.Knutsson Ab som tar hem defas motorvärmare och själva motorvärmasatsen kostade ca 1300kr + moms (Obs ingen kupe dragning), till min 530 v8. Sen ringde jag mekonomen och då fick jag samma sak för 1050kr med kablgesatsen..det var billigt..ska slå till nu..det lönnar sig... |
|
|
Peter78w, Vilken mekonomen fick du detta utmärkta pris på ? När jag ringde till Mekonomen i Stockholm så skulle de ha samma pris som KGK! J |
|
|
i jönköping! Jag frågade 2GGr men han sade 1050 undrar om dom inte har dagspriser på dessa! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Inte 1050 plus moms? Blir ju styvt 1300 inkl. moms.. =) MVH Patrik |
|
| Har själv 530-94. Köpte Calix blockvärmare från BMW återförsäljare för ca 2000:- för 3 år sen. Monterade den själv. man måste ta bort insuget först. Monteras mitt i V:et under insuget. Funkar kanon. | |
|
Då blir det att slå en signal till Mekonomen/KGK :) PEN04, det fanns förut en blockvärmare som monterades i v'et som du säger, men den togs bort efter att många blockvärmare gick sönder, det blev visst lite FÖR varmt, så mitt råd till dig är att använda din mototrvärmare bara när det är riktigt kallt. Då lär den fungera ett bra tag. ************ * BMW SAME * ************ |
|
|
Nä det sade han inget om +moms. Han sade det skulle kosta 1050 för mig... Angående Calix motorvärmare så finns den inte längre, inte till v8. Den nya motor värmare från Defa så skall den monteras på var sin sida av motorn, alltså på båda sidorna av v´et. Som sagt: Det kan hända att dom har dagspriser på defa! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.