|
|
|
|---|---|
| Måste vänta in ny "endlink" till krängningen bak på min Golf GTI. Kan jag köra utan krängningshämmare bak några dagar om jag tar det lugnt? | |
| Ja men du måste ta bort endlinksen på båda sidorna, o positionera krängaren i "högsta läget" samt fixer den i det läget med tex buntband/whatever. | |
| Ehh... hela krängaren samt endlinks är borta. Kan jag inte köra så här några dagar? Vad menar du med krängaren " i högsta läget"? Min är inte justerbar. | |
|
Om du har demonterat hela krängningshämmaren med stagen är det lugnt så länge du inte kör som en flåbuse. E36-compacten jag hade var förberedd för krängningshämmare bak men hade det inte fabriksmonterat - jag monterade sådan och i kombination med en sänkning med justerbara Koni-dämpare och sänkfjädrar, blev den nästan som en go-cart på kurvig väg...(även en bil med bara 101 hästar kan vara kul att köra under rätt betingelser!) :D Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Dawwe menar att man inte ska låta krängningshämmaren ska hänga och dingla fritt, men eftersom den är bortmonterat så behöver du inte tänka på det :-) Jodå, det går bra att köra omkring så ett tag. Generellt sett kommer en bil att bli mer understyrd (vid forcerad körning) när man mjukar upp bakre krängningshämmaren (eller tar bort den helt). Vilket är bättre för en vardagsbil då det är mycket säkrare än att den vill vara överstyrd i tid och otid. Men det är nog ända bäst att inte köra tillsammans med Rally-Harry och Klas Gas de här närmaste dagarna tills du har fixat det :-) |
| Tack, då är jag med :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.