AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.398

BMW ix3, Audi E-tron, eller Jaguar I-Pace?

Transocean
Tog en kölapp för en E-tron idag. Jaggan har jag sett live flera gånger i trafiken den sista tiden och den ser konstig ut....BMW ix3 känns redan nu fruktansvärd omodern innan den ens kommit ut, tja, har aldrig gillat Audi men nu är det dags att testa en i alla fall. Förväntad leverans hösten 2019. Vilken av dom tre hade ni valt?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bara kört jaggan. Svampig / mjuk fjädring, dålig känsla i bromspedalen. Annars över förväntan i byggkvalitet, tyst, det artificiella ljudet i dynamic mode är lite töntigt, men passade på något sätt biltypen. Bör gå få okej rabatt nu, tror dock att det är en prishöjning på gång.

Frågetecken kring service- / återförsäljarnätet och att det är en Jaguar gör att jag nog hade valt en Audi istället.
Vad blir prisbilden på E-tron?

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Anders: Runt miljonen med en bra spec samma för
Jaggan.
Svårt att ta hänsyn till ix3 då den inte är lanserad än, men av de övriga två så hade jag lätt valt en e-tron.
Transocean
Prishopp från 01.10.2018 i Norge før I-pace....Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
VAG har musklerna i framtiden gällande infrastruktur för laddning osv. När jag pratade med säljare om i-Pace så var det LITE som att "jamen, vad du gör efter du köpt bilen är upp till dig". Hade ingen klar leverantör för laddboxar hemma (kanske ordnat nu). Bilen i sig är väldigt bra, men tycker e-tron är snyggare och det känns "säkrare" med VAG i ryggen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Acey. Laddbox hemma köper man väl hellre av någon som kan något om det än att köpa från en bil ÅF?

Biltillverkarnas laddnätverk, borträknat Tesla, är ju mer luftslott än något annat.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grelle: Visst, men jag får den hellre installerad och klar och ”på köpet” än hänvisad till att ”kola på nätet”. Jag tror inte laddnätverken kommer vara luftslott särskilt länge till, men därför har jag inte heller klivit på elbilståget då jag vill vänta in tills tekniken blir lite mer mogen, och laddnätverken får bättre täckning.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Tycker ändå jaggan ser intressant ut på pappret. Inte minst för plånboken. Utrymmen i kupé och bagage?
Någon som bokat en Audi E-tron?

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.