|
|
|
|---|---|
|
Hej o hallo Är det någon som vet hur länge lackförseglingen(permashine) håller. Min bil börjar se rätt matt ut... jag tvättar bilen med avfettning o högtryck. | |
|
Hejsan. Hållbarheten varierar alltifrån 1 månad till 2 år. Allt beror hur ofta du tvättar bilen och med vad du tvättar, har man en lackskyddad bil så skall man normalt inte behöva använda avfettning det första 6 månaderna. Högtrycksspruta och vanligt bilshampoo brukar räcka långt och är vad det flesta recondfirmor rekomenderar tillsammans med en vaxning 2ggr år. Tyvärr finns det INGET lackskydd som inte går att tvätta bort!.... Så är du polerfanatiker så kan ett 2 komponents lackskydd vara bortkastat, bättre då att välja ett enkomponents skydd som kostar ca hälften och istället lägga det 2 ggr per år. Och på det sättet ge bilen bästa möjliga skydd och glans, längsta möjliga tid. Hur länge sedan lackskyddade du din bil? Mvh Skalman |
|
|
Hallo igen Bilen lackförseglades hösten -99 men enligt papprerna så står det att den ska "ge fördelaktigt lackskydd i många år" kanske jag ska boka en tid på sahlgrenska för en CAT-scan eftersom jag går på all reklam |
|
|
Hej Du är nog fullt frisk! :O) Visst kan ett lackskydd räcka lång tid, men då får du inte tvätta den så ofta och helst inte med avfettning och och andra starkt lösande medel. "Många år" betyder 1år max med hyffsad lyster kvar. ställ den i garage så räcker det livet ut!.. allt är en tolkningsfråga. Mvh Skalman (sen till jobbet) :O( |
|
sebbe_bmw |
Permashine skall hålla i 5år säger dom |
|
Hej Jodå...där är nog möjligt sebbe....dvs om du har bilen i garage 24 timmar om dygnet, aldrig kör i soljus, undviker vägar med "sandrök" etc. Som sagt... det är ju en tolkningsfråga ;O) Mvh Skalman. |
|
|
helt rätt skalman. avfettning är rena döden för lackskydd och om tvättar med högtryck och avfettning mycket så håller inte lackskyddet mer en knappt 1 år kanske mer eller mindre det märker man på bilens skick ma |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.