AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.698

Komfortöppning bjuder in..

Har en e91-07 som jag hade en del besvär med när jag tvättade..låste och öppnade sej hela tiden när jag tvättade, funderade var jag skulle göra av nyckeln..aluminiumfolie blev lösningen, det har jag använt flera år nu..Nu förtiden försvinner det bilar bara för att vi är så slöa:) tydligen kan dom som inte har bil gå till ytterdörren och fånga upp signalen, och åka iväg med bilen..nu ligger våra nycklar i en burk av aluminium. Det måste vara lika lätt på stora parkeringar..
Måste bara tillägga att min bil är nog inte så åtråvärd...tycker att det är lite märkligt att inte försäkringsbolagen informerar..bara att höja premien.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Spännande lösning. Ska nog bygga vidare på din ide.
Biltvätten har jag också upplevt, men det är nog bara vattnet som leder strömmarna som ska till.

Tack för tippset på folie. 👍
Som jag skrev, så har vi nyckeln i en aluminiumburk, ett väldigt lätt sätt att hindra att signalen läcker ut, så inte bilen rullar ut i orätta händer..själv använder jag lite tjockare grillfolie som jag rullar in nyckeln i när jag tvättar bilen.
Gällande tvätt så lägg nyckeln i bilen, då slipper du problem med att bilen låser/låser upp.

Förvara nyckeln i burk om du har den nära dörren, så slipper man oroa sig. Funktionen i sig är ju kanon.
no
217
nogren
X3 30d -19
Läste att BMW tyst gjort så att kontrollen måste röra sig för att skicka signal till bilen.
Löser inte biltvättandet, men väl att tjyvingen förstärker signalen då nyckeln hänger innanför ytterdörren.
Hade jag vetat det när jag beställde X3:an hade det blivit ett kryss till i listan.

/n
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.