|
|
|
|---|---|
|
I min F31 2017 har Carly fungerat alldeles utmärkt fram tills dess att jag aktiverade Apple Car Play (hädanefter ACP). Nu är funktionen betydligt osäkrare. Det kommer ett felmeddelande som anger att wi-fi anslutningen mot Carly inte är tillräckligt hög kvalitet på för att koda något. Lösningen är att i iPhonen välja bort den aktiva anslutningen till ACP under wi-fi och ACP. Apples telefoner väljer nämligen bästa källan för wi-fi och ACP sänder med starkare signal än Carly. Efter åtgärden så fungerar Carly hyggligt igen (men ibland tappas kontakten ändå). | |
|
Yep. Hade samma problem. Jag löste det helt enkelt att sluta använda Carly. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Vad använder du nu? Kör ni med orginal carly odb eller annan eftermarknad? |
|
|
Jag fortsätter att använda Carly (har betalat årsavgiften) men det strular. Carlys support SUGER för övrigt fett! |
|
|
Ähh. Vad trist att höra. |
|
|
Har hittat en lösning som fungerar perfekt. Förvånansvärt-tt att jag fick komma på den själv och inte fick hjälp av Carlos support. Med en iPhone så gör följande. Välj: Inställningar Allmänt CarPlay Under min bil så väljer du BWW xxxxxx (x=siffror) På nästa skärm så avaktiverar du Carlay. Sen fungerar allt bra igen. Precis som innan jag installerade Apple CarPlay. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.