|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag behöver byta packningar mot topplocket. De har artikelnummer 11617790198 Jag ser att det finns alternativ till original från t ex ELRING, Victor Reinz, FAI AutoParts m m. De ser ut att vara tillverkade i olika material och vissa har inte samma utseende som BMW original. Vågar man köpa ej original och isåfall vilken tillverkare rekommenderar ni? Tacksam för svar! | |
| Det är inte samma sak, men jag köpte en gång packning mellan grenrör och avgasrör från en volvo t5 för att verkstaden råkade ha sådana hemma. Tänkte att det är ju en bill med mycket effekt och så, det kan vara värt att pröva. Det började läcka efter en vecka. Köpte nya original bmw de håller ännu. Det kanske är dumt att chansa med "pirat" packningar på en sådan känslig plats. | |
|
Elring eller Victor Reinz brukar vara OEM-leverantör till bland annat BMW, så de lär fungera UA. Nu vet jag inte hur mycket det skiljer mellan "eftermarknadsdelar i OEM-kvalitet" och "BMW-original" i pris, men är det liten skillnad och du känner att du inte vill ta risken - köp av BMW. Personligen skulle jag inte tveka att använda någon av de två ovan nämnda märkena. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för svar. Visst inga jättepengar men 20 kr/styck mot 70 kr/styck är ju stor skillnad. Blir fundersam då de verkar använda olika material för samma packning. Hum... | |
|
Tja, för de pengarna skulle jag nog köpt BMW-original - det är inte delarna som är dyra utan jobbet att byta dem i detta fallet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Blir original då man kan sova gott om nätterna! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Victor reinz och Elring som Johan säger är helt ok. Bmw tillverkar ju inte packningar ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Visst det vet jag. Skumt iallafall att utseendet på t ex Elring är annorlunda än BMW original och att Victor Reine har annat material i sin packning mot ELRING. Då undrar jag vilken man skall välja och vilken leverantör som levererar till BMW? Vet någon mer om detta vore jag tacksam! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är flera olika leverantörer är omöjligt att knyta upp sig till en och samma för en biltillverkare. Vi får ofta packningar från vår grossist där BMW loggan och numret är bortslipat och det kan vara både Elring och Victor Reinz. mfl. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Efter mkt tvekan blev det en komplett packningssats från Victor Reinz! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.