|
|
|
|---|---|
mannik |
Har ett konstigt 'dunkande' ljud (ibland) när man svänger till vänster. Någon som har en ide?? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara ett kärvande bromsok som gör att skivan ligger emot klossen när du svänger,det finns ju alltid lite spel i hjullagret som gör att det kan bli ett sådant fenomen när man svänger. Om du lägger foten på pedalen och bromsar lite när fenoment uppstår så kan du se om det är detta fel för då bör det bli tyst. En lös bromssköld där örat rostat av.men skramlar mera Kan ju även vara hjullagret som är på väg att ge upp. MVH Hasso |
| Spindelled eller krängningshämnare kanske? | |
|
Kolla även skicket på dina motor/växellådekuddar för de är allt som håller uppe motor och låda. Dom har en tendens att slitas ut och då får du vibrationer och ett knarrande/dunkande efter som drivpaketet vrids när du svänger och då får kardanen fel vinkel eller tar i. Hade samma problem och mina växellådskuddar var helt av. |
|
| Kanske kan det vara stöt dämparen, min hade étt klonkande ljud när jag svängde.. Sedan började det klonka förjämnan.. Sedan lossnade skiten.. Fixade det idag, två nya dämpare, 3000:- låter det dyrt? | |
|
Du kan ju även kolla hardy-skivan och stödlagringarna. På min var det iaf dom 2 som var anledning till allt dunkande. ______________________________ Fulländad BMW-tok! |
|
mannik |
Tack för alla svar.. Ljudet kommer när jag accelerera valdigt hårt samtidigt som jag kör om eller svänger vänster. Det låta som det kommer fråm vänster bakhjul.... känns nästan som man har fått punktering. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.