|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Verdi: Kan ju inte påstå att det är vanligt då jag i regel är en kontorsråtta men ett par gånger i månaden så uppstår det situationer som jag inte har tagit höjd för. Rör mig i regel i "Göteborg/Borås/Varberg-triangeln" och det är ju lite avstånd. Har ju en light-version av problemet nu då mackarna i stan försvinner och man måste ta omvägar för att kunna fylla på diesel, vilket jag förlorar dyrbar tid på om det "brinner". Har faktiskt en dunk med diesel ståendes för just detta. Det är ju ett problem som kommer försvinna i och med fler snabbladdare men man kan inte heller påstå att ett vanligt eluttag är lösningen på problemet då man inte snabbt kan få tillräckligt med mil. |
|
|
Nu snackar vi! Länk "Audis kommande e-tron GT kan ladda 80 procent på 12 minuter- Första med 350 kW-laddning" |
|
Verdi |
Keiser, Ok, men vad vill du bevisa? Saknar man helt kompromissvilja och MÅSTE sitta och sträckköra PRECIS på samma sätt som man alltid gjort. Ja, då fungerar det inte. Grattis, du vann. Typ. Men har man minsta lilla vilja att få det att fungera så går det alldeles utmärkt. Jag har läst flera reseberättelser där folk kört ner till Kroatien, Frankrike, Spanien osv med småbarn. Eftersom du saknar vilja och anpassningsförmåga så är det nog bäst för alla att du glömmer det här med elbil. Jag har _aldrig_ sagt att det _bara_ är fördelar. Jag kan inte heller svara för någon annan än mig. För _oss_ fungerar det skitbra. För andra kanske man måste ändra för mycket på sina vanor. Vad vet jag. Men _jag_ är inte ansvarig för det. |
Verdi |
dd88, Jo, men blir det verkligen 30+ mil på EN dag? De superchargers som finns ligger i Kungälv, Ulricehamn och Falkenberg. Lite utanför din triangel alltså. Kanske det finns nån typ2-stolpe eller nåt trefasuttag i närheten av en eller flera kunder? Finns 4 Chademo i Borås, 2 kring Landvetter, 2 runt Varberg, 1 i Kungsbacka... Nu är jag dock lite trött på att behöva stå till svars för alla möjliga speciella situationer. Det är upp till var och en att bedöma om det fungerar för dem. Jag kan som jag skrev tidigare bara ta ansvar för mig själv och jag tycker fördelarna är större än nackdelarna och jag finner faktiskt även ett värde i mindre bullar och renare luft i våra städer samt mindre koldioxidutsläpp. Så "töntig" har jag blivit. Och det känns faktiskt bra. |
|
Man får ju lätt intrycket att du pratar om andra än dig själv; ”Det jag har gjort i den här tråden är att försvara ELBILAR. Jag har hävdat att räckvidd och laddtider är tillräckligt bra med dagens teknik. Kanske inte för precis alla men för väldigt många. Ingenstans har jag skrivit att det passar ALLA.” Det blir en del kompromisser och det kommer inte passa många, bla pga begränsad räckvidd, vilket jag gjorde tydligt tidigt att det var min poäng. Hade du sagt att din argumentation bara handlar om dig tror jag ingen hade diskuterat vidare, den tycks passa dig perfekt. I mina ögon är du en fanboy som har svårt att se nackdelar och ska försvara till absurdum. Och nej, vi behöver inte ta en diskussion huruvida det är korrekt, vi kan nog redan nu konstatera att vi tycker olika. Sen blandar du in mig personligen på slutet. Jag har diskuterat ur ett generellt perspektiv (bortsett ett par meningar initialt när jag gjorde det tydligt) vilket bör framgått. Min situation eller behov har du ingen aning om så lämna den utanför. |
|
Verdi |
Keiser, Ok! |
|
dd88: det är detta jag väntar på för att ren elbil ska va intressant. Dock vill jag helst ha snabbare än så men 12 min är helt OK;) Men model s borde väl snart uppdateras med ny kaross? Har haft samma kaross sen 2011-2012? |
|
|
En laddare med en effekt om 350kW kräver 875A vid 400 Volt. Det är en rejäl strömstyrka och det blir stora nätanslutningar som krävs för det, läs rejält dyrt! Vid en sån laddare kommer därför elen behöva kosta väldigt mycket för att vara lönsamt och därmed kommer nog få använda dem och istället ladda hemma. Då blir det i sin tur inte lönsamt att bygga dessa laddare. Jag tror därför vi kommer få se relativt få 350kW laddare. Krävs förändringar i elnätsregleringen eller någon som är villig att bedriva verksamhet med förlust om det ska bli av. |
|
| Verdi: Du behöver inte känna att du ska stå till svars, är snarare nyfiken på hur andra hanterar liknande situationer. Har man aldrig suttit där med mer eller mindre tomt batteri och behövt ta sig från punkt A till punkt B under tidspress så ska man väl vara glad för det? | |
Transocean |
20k lättare har jag nu ett könummer för en E-tron. C a 10 000 reservationer globalt var av 5500 från Norge :-) Räknar med leverans hösten 2019. Kommer att hoppa de där kameraspeglarna ....:-( |
| Ajdå Länk | |
Transocean |
Rasar först nu... det har regnat in i Teslabilar hur länge som helstLänk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.