|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla ni därute! Jag skulle vilja veta, av någon sakkunnig, tekniskt begåvad och körkunnig följande. Surfat 1 timma på nätet utan resultat och de få som skriver något förstår man snart att de aldrig ägt en BMW. Jag skulle gärna vilja veta hur köregenskaperna skiljer sig mellan en 2018 520d/A standard utförande och Sport Line resp. M Sport. Frågade BMW och god dag yxskaft! Tackar för hjälpen. Tommy | |
|
Hej Det här kan väl va en liten hjälp. |
|
Transocean |
Ok, när jag beställde min G30 ville dom naturligtvis sälja mig M-paketet. Jag ville hellre ha lite komfort och övervägde mellan luxury och sport-line och då sa säljaren att M-sport har samma underställ än de andra. Är bara utseendet som skiljer menade han. Så om det stämmer borde dom vara identiska. I länkarna från Viscolok försöker man väl däremot testa om det finns skillnader på olika "körprogram" bilen har. |
|
För att svara på det transocean säger: M-sport verkar vara en väldigt vild terminologi. M-sport utrustningspaket går nämligen välja med lite olika chassi. Standardchassi, M-sportchassi, EDC vad gäller 520d och ytterligare alternativ om man väljer en 530d. Nu utgår jag alltså ifrån konfiguratorn. Med andra ord bör man ta reda på vilket chassi i fråga bilen verkligen har. Inte vilket paket den har, för det går att anpassa. Jag har tyvärr inte kört någon 520d med sportchassi. Men den utan kändes ju väldigt svampig i förhållande till min 3-serie med dynamic chassi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.