|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett störande glapp i ratten som man känner när man står still. Jag tror mig lokaliserat glappet till det som sitter i torpedväggen, är det styrsnäckan? Alltså det är inte splinesförbandet närmare ratten och det är inte kardanknutarna i motorutrymmet. Om man ska inspektera det som sitter bakom gummidamasken på filmen hur går man tillväga då? Och, är det något att bekymra sig över förutom att det är störande, alltså kan det leda till avsaknad av styrförmåga typ? Se film här: (ni behöver skruva upp ljudet) ttps://youtu.be/sjmS03Mv5cg Mvh Magnus | |
|
Korrekt länk |
|
|
Styrsnäckor finns knappt längre på nåt fabrikat. Det är kuggstångsstyrningar som gäller sen länge. Den sitter på tvären under motorn och mellan styrstagen. Tror det bara är en genomföring genom brandväggen där du filmat. Säker på att det inte glappar längre fram, dvs i knutkorsen eller i kuggstången? |
|
|
Ok, tack för info. Helt säker är jag inte men jag har känner på knutkorsen och försökt framkalla glappet där utan att se eller höra något, ljudet kommer helt klart från genomföringen. Och tittar man in där stången kommer ut i motorutrymmet så sitter någon form av låsning/förband där. Jag får försöka få isär genomföringen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.