|
|
|
|---|---|
| Hittade denna Länk m5:a på blocket, regnr MFP613. Det som slog mig är att den verkar väldigt sparsamt servad. Endast 4 ggr på 10kmil och senast vid 6kmil. Bilen har låg tidigare ute på försäljning hos samma firma för ca 1 år sedan och då med ca 9kmil på mätaren och med samma angivna servicetillfällen (2322 4015 5181 och 6055 mil). Då jag vid det tidigare försäljningstillfället för ungefär ett år sedan mailade firman (riddermark bil) och frågade om serviceangivelserna verkligen stämde sade de gjorde det och att "Bilen är fullservad enligt protokoll på just denna, det är inga intervaller så som 2000/3000 mil utan det det datorn i bilen säger". Bestämde mig då för att inte ens åka och kolla eftersom det hela lät väldigt skumt, men blev på nytt nyfiken då den dök upp hos samma firma igen. Nån som vet nåt om just detta ex? | |
|
Har svårt att tänka mig att en M5 skulle ha längre intervall på oljan än en vanlig tre-serie från samma era, där det är max 3000 mil eller vartannat år. Så det är nog BS från handlaren. Är väl också isf konstigt att den servats mer regelbundet fram till -15?! Edit: Verkar vara pappersbok på M5, annars hade det synts i displayen om tiden dragit över. Dock lär det stå i boken hur ofta och vad som ska servas/kontrolleras. |
|
| Jo jo.."Optimerad av TM chiptuning 701 HK / 850 NM(Bra tryck)" | |
| Peddan, det var inte max 3000 mil eller 2 år från den eran. Det var max 2 år eller en milsträcka som bilen indikerade. Min farsa hade både E91 325D och F31 320d från den eran som inte servades innan 3800 mil för det var det bilen sa. | |
|
Grelle: Korrekt, kom på att jag hade min dåvarande M135-13 som referens där det bestämt var 3000 mil om jag inte missminner mig. Men oavsett så borde M5:an i tråden fått ny olja senast -17 då kan man tycka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.