AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.714

flera samtidiga profiler till connecteddrive app

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Hej.
Har precis skaffat en bil med connected drive och det går fint att ansluta min telefon och så, men när frugan anslöt sin profil, så radderade den bilen från min profil..
Manualen säger att man kan ha flera profiler, samtidigt.. så jag undrar m någon annan har det så eller om man måste göra anslutningen inom samma 4 timmar på alla profilerna?
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Försökte själv lägga in frun på appen och försvann själv som med dig. Om det är nån sorts tidsbegränsning på flera användare vet jag inte, du får ta med båda telefoner ut i bilen och testa. Eller tänker du 2 olika Connected profiler på BMW’s hemsida med tillgång till samma bilen?

Crille
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det senare som Crilleboy skriver kan inte vara några problem. Du skapar ju bara ett användarnamn i connecteddrive och certifierar det sedan i bilen.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Efter lite grävande på nätet, så kom jag till samma slutsats som många andra. Enklare att bara ha ett connecteddrive konto och sedan får frugan och jag samma konto på var sin telefon. Det andra verkar frikoppla bilen från befintligt konto.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Jag testade ett konto på på 2 telefoner, har för mig det vart lite strul faktisk. Åtminstone den funktion där du ser bilen i kartan. Det var visserligen i -15, kan vara det är gjort ändringar sen dess.

Crille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.