|
|
|
|---|---|
|
Har problemet med att förarstolen knakar när man svänger. Låter nästan som stolen sitter och glappar lite. Har läst någonstans att en del har bytt ut några bussningar i stolen och på så sätt åtgärdat problemet utan att behöva byta hela underredet. Jag har testat de enkla sakerna som att dra åt skruvarna och smörja med silikonfett. Någon som har samma problem och testat detta med bussningarna? Har för mig att det fanns någon här på autopower som sålde egengjorda bussningar till stolen, kan det stämma? Bilen är av modell F30 | |
| Jag har tyvärr inte läst något om utbytbara bussningar. Jag har bytt underredet två ggr pga att det började knaka (glapp i mekanismen). Vore ju toppen om de som har lösningen med bussningar ger sig tillkänna för det känns allt annat än roligt att byta hela underredet. | |
| Hur länge har de nya underreden hållt för dig innan de börjat knaka igen? Har du sportstolarna? | |
| Ungefär 3000 mil. Hoppas på att tredje uppsättningen håller längre. Helt oacceptabel kvalité. Ja, jag har sportstolar. | |
|
Gjorde du bytena på bmw verkstad? Hur många timmars jobb debiterade de för byte av underrede? Har du fått nån kläm på exakt vilken del det är som går sönder? Låter ju bedrövligt att de bara håller 3000mil för en normalbyggd person och normalt slitage. |
|
|
Hej Har samma fel jag med men jag känner detta i ryggen, min glappar alltså lite mellan rygg och säte. Har ni samma fel eller är det hela stolen som rör sig i erat fall? |
|
|
Jo mellan rygg och säte skulle jag också beskriva det. Har du testat att göra nått med stolen? |
|
| Nej har inte provat något ännu, har försökt titta och känt vart det glappar utan framgång. Liggandes i baksätet/golvet men tror att jag behöver släppa lite på baksidan av klädseln på ryggstödet för att komma åt detta, men jag är säker på att det inte glappar i ramen mot golvet utan det är höger baksida. | |
|
Ja höger baksida skulle jag också säga efter att legat där bak och känt. Men frågan är hur mycket jobb det är att få isär såpass att man kommer åt det trasiga och om det finns något man kan göra utan att byta hela stolsunderredet. Är säker på att jag läste om någon som tillverkade egengjorda bussningar för att få ordning på detta. |
|
| Det symptom ni beskriver stämmer väl överens med ett glappande underrede. I mitt fall har det alltid känts i ryggen, främst på höger sida. Om. I provar att ha stolen i sitt ändläge, antingen längst eller högst upp så bör ljudet mildras. Om ni istället ställer stolen i ett mittläge avseende höjd så kan ni sen framkalla knakandet genom att sitta i baksätet, ta tag i siodstödet och vicka det åt sidorna. Då kom knakande som på beställning på min. Men så fort man dumpar ned stolen mot golvet så försvann ljudet. | |
|
Ingen som haft av klädsen och kikat än? Vet ni var man kan få fram en sprängskiss på hela underredet, så kanske man kan lista ut var ljudet kommer från.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.