|
|
|
|---|---|
|
Hej! Letar pump på nätet för att komma undan lite billigare. Hittat på Ebay för ca: 1600 resp 1900 med LT givare+300 i frakt. Verkar komma från samma säljare Osrias, tror jag det var. Är detta gångbart?? Lite för billigt för att vara bra jämfört med Schmiedmann som vill ha 9500:- Någon som testat?? Mvh Pelle | |
|
Lite billigare även med moms och avgifter. Vet inte ursprung dvs vem som renoverar även om kartongen har BMW nr. Länk Funkat bra i ca 250 mil nu. Låg stomkostnad så det är bra att kasta den gamla. Du har kännetecknen längre startmotortid och felkod lågt railtryck vid fullt gaspådrag från lågt varvtal? |
|
|
Jag har kört med symptomen i flera år nu och nu knackar det svagt från pumpen oxå så det gottaste har jag nog lyckats klämma ur denna pumpen nu... Får "pump fail" och limpmode om jag gasar på med hög last tex släp/husvagn eller om man gasar fullt på 6:an från 70km/h. den är slö vid gaspådrag, samt det tar typ. 2sek innan den tänder vid start. Får dra runt några varv. Tänkte det var bränslefiltret i tanken först men det hjälpte inte att byta trots att det var fullt men skit, men lite bättre blev det. Hade också EKP felkod och koder både på lågt railtryck och lågt tryck från LPFP i tanken. Nu är i alla fall både filtret och pumpen i tanken bytta, men den går i limpmode vid hög last ändå. Så nu är det bara högtryckspumpen kvar. Mvh Pelle |
|
|
Trodde inte pumpen kunde hålla så länge. Körde 3 mån från att felkoden kom men det är otroligt irriterande att behöva stanna och starta om. Funktionen blir ännu sämre av värme. |
|
|
Jo, det känns verkligen som den går på övertid.... Mvh Pelle |
|
|
Rasar pumpen på riktigt är det stor risk för att du får metallspånor i hela bränslesystemet och i alla injektorer...DYRT! Byt innan den rasar! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
J-A: Hur gjorde du för att lufta pumpen så det inte går torr när jag startar? Räcker det med primingen när man öppnar förardörren?? Mvh Pelle |
|
|
Stämmer Lossade lite på röret på railen så jag visste att bensin var framme Tog säkringen till matarpump och startade för att få bort trycket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.