|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har nyligen köpt en M3 och vill sänka bilen, men ör osäker på vilket alternativ man ska gå på. 19” CSL kopior monterade och nu ska den sänkas. Är det 30/20 MM som gäller? Vill inte åka runt och se ut som en tyskstukad bil. Det ska se rätt ut helt enkelt. | |
| Köp riktiga grejor istället, sätt dit fina K&W coilovers Clubsport på en sån bil. | |
|
Nu anger du inte hur gammal eller hur långt din M3:an gått. Dvs kan det vara lämpligt att även byta stötdämparna pga miltal? Sänkfjädrar har fått oförtjänt dåligt status på samma sätt som så kallade coil-over fått oförtjänt bra status. En stötdämpare blir varken bättre eller sämre av gängade fjäderstäten utan i mångt och mycket får du vad du betalar när det gäller stötdämparens funktion. Har du inget intresse av att kunnna justera höjden eller byta fjäderhårdhet så finns det inget egenvärde i sk coil-overs. 30/20 mm är en klassisk sänkning som ofta ser bra utan att störa komfort eller väghållning. (Lägre är inte alltid bättre.) /G med GrpN sänkfjädrar på M3:an ;) |
|
|
Hej Gasa, Tack för ett trevligt och informationsgivande inlägg. Bilen är svensksåld, med 9900 mil på mätaren. 3 brukare och troligtvis aldrig/nästan aldrig vinterkörd. Grundar detta på att ingen synlig rost finns undertill vid snabb titt samt att den ställts av vintertid senaste 7 åren. Jag kör enbart på gata och vill såklart inte sätta på ngt som försämrar bilens vägegenskaper. Coilovers är mkt dyrare och är inte aktuellt idag då jag hellre lägger dessa pengar på supersprint/uppfräschning av diverse detaljer. Tack än en gång :) |
|
| årsmodell 02 | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag skulle ha satsat på Eibach fjädrar istället. Har kört med både H&R och Eibach, den föregående är stötigare än den senare. Sen finns det en anledning till att Öhlins använder just Eibach fjädrar. |
|
westersund: Eibach verkar bara sänka 20/10 på M3 medan H&R sänker 30/20. Tror 30/20 är ett måste, annars ser den nog nästan ”original-hög” ut? Vidare verkar Eibach generellt ligga 500-1000kr under H&R i pris vilket är positivt Någon som kan rekommendera en hemsida? Svenska sidor finns det flera av och priset såklart högre än utländska. Ngn som kan tipsa om bra pålitlig sida? |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Trodde att de hade "sportline" (sänker mer) fjädrar till M3 också, men dom har tydligen bara "pro kit". Hittar du inte fjädrar som sänker tillräckligt är nästa steg coilovers. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.