AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
928

Kraftlös 335d

Ma
98
Mattias_R
525d -05
M3 -11
Länge sedan man var här och sökte hjälp, men nu behöver jag råd från er där ute!
Har en 335d 2008 som inte vill gå som den ska, köpte den för inte så länge sedan, men kände på vägen hem att det inte gick som den skulle, även sämre efter ett tag.
Började kolla runt och det visade sig att den även var optimerad sedan tidigare, så det bekräftade att den inte går som den ska.

Började med att kolla över alla vacumslangar, bytt båda magnetventilerna som sköter laddtycket, skickat iväg båda turbosarna på renovering, så dom är friska och fina, packningarna är bytta på tryckröret ut ur turbon. Har även haft den på felsökning på bmw.

Bilen ifråga har inget partikelfilter eller katalysator.
Även fått ny programvara.
Finns inga felkoder.

Vad kan jag kolla härnäst?
Bränsleproblem?
Vacumproblem?

/Mattias Rehse
bl
2.294
blixten
325i -88
Hur är det med bränslefilter?
Ma
98
Mattias_R
525d -05
M3 -11
Det är nytt! Mvh Mattias
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, bilen är nu tio år gammal och om den beter sig som äldre BMW skulle jag tippa på tjuvluft pga. torrsprickor i diverse gummidelar i insuget.

Ett röktest av hela insugssidan kan nog vara lämpligt för att se om det läcker någonstans.

Rökmaskin eller cigarr går bra... ;)

Hur var den "optimerad"?
Sportluftfilter? Om så är fallet är det risk att LMM är förstörd - ger inte alltid felkod.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ma
98
Mattias_R
525d -05
M3 -11
Hmm okej. Får ta av hela insuget och kolla om jag finner något. Men denna motor har inte så mycket gummi som kan ge sig förutom vacumslangar vad jag anser.

Den har haft v-tech optimering vad jag kan få fram då tidigare ägare är väldigt konstig. Men nu är det en annan säker optimering.

Mvh Mattias
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag skulle ändå rekommendera ett röktest, det kan finnas diverse vakuumslangar, gummiproppar etc. i insugssidan som läcker och som du kan ha svårt att se när du plockar ner insuget...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.